Orderkoordinator/Backoffice till Comsys i Lund

Orderkoordinator/Backoffice till Comsys i Lund

Arbetsbeskrivning

Comsys är ett cleantech-företag verksamt inom flera sektorer och segment med ett enda syfte, ”Perfecting Power”. Med våra rötter inom kraftelektronik och elkvalitet har vi utvecklats till ett företag med fokus på allt kring elkvalitet och effektiv strömförsörjning, AC samt DC. Ledstjärnan har alltid varit att vara bäst när det gäller teknik och kundnöjdhet. Kundnöjdheten uppnås genom att erbjuda klassledande produkter, en unik applikationskunskap samt en klassledande eftermarknadsservice. Comsys har under de senaste 20 åren utvecklat en unik kompetens och produkt, ADF, för att förbättra våra kunders elkvalitet. Idag levererar vi vår ADF till partners över hela världen som installerar enheterna i datacenter, bilindustrin, livsmedelsindustrin och ombord på fartyg för att nämna några sektorer. Vi är idag 25 anställda på vårt kontor i Lund. Läs mer om oss på vår hemsida https://comsys.se/

.

Vill du arbeta som Orderkoordinator/Backoffice inom en framtidsbransch där viktiga frågor som energibesparing, hållbarhet och digitalisering blir din vardag? 

Comsys AB är ett svenskt cleantechföretag baserat i Lund. Vi utvecklar digitala energistyrningsmetoder och produkter för att optimera och förbättra energiflödet i en mängd olika applikationer. Vi söker nu en en driven och proaktiv  Orderkoordinator/Backoffice till vårt trevliga kontor i Lund, som vill vara med och bidra till utvecklingen av vår verksamhet.

Dina arbetsuppgifter
Som Orderkoordinator/Backoffice blir din främsta roll att administrera/koordinera försäljning av Comsys produkter, tjänster och lösningar till nya och befintliga kunder. Du kommer att supportera våra säljare och även svara på frågor från våra kunder. Huvuduppgiften blir hantera kundorder gällande allt från ordermottagande till produktionsplanering, utleverans, frakt och fakturering. Du kommer även bistå säljarna med praktisk hjälp för att garantera bästa service till våra kunder.

Befattningen är en del inom Comsys försäljningsorganisation och rapporterar till Försäljningschef. Rollen kan innebära några få resdagar per år. Du kommer att vara stationerad på vårt huvudkontor i Lund. 

Vi erbjuder 
Vi erbjuder en spännande och varierande tjänst som Orderkoordinator/Backoffice inom ett entreprenörsdrivet svenskt företag med innovativa egenutvecklade produkter. Hos oss hjälps vi åt, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans.

Hos oss kommer du få en unik möjlighet att påverka och bidra till din egen och vår gemensamma framtida tillväxtresa.

Din bakgrund 
Det är lämpligt att du som söker tjänsten har några års erfarenhet inom backoffice/kundtjänst eller som innesäljare (B2B), gärna inom teknisk försäljning/rådgivning till internationella kunder och leverantörer. Att dagligen arbeta med telefon, dator, Officepaketet framförallt Excel och CRM-system är helt naturligt för dig.

Meriterande är någon form av teknisk utbildning till exempel inom el- eller energiområdet.

Du har körkort samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper 
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du stimuleras av att ha många aktiviteter igång samtidigt med många kundkontakter. Som person är du proaktiv, serviceminded, säljande och tekniskt intresserad. Du har alltså ett stort inre driv, du har förmågan att hjälpa kunden att få den tekniskt och ekonomiskt bästa lösningen för sin verksamhet. Det är viktigt att du är en lagspelare som ser nyttan för hela företaget, samtidigt som du kan arbeta självständigt.

Du är helt enkelt personen med ett högt inre driv som tillför energi till din omgivning och som vill bli specialist på att skapa långsiktiga och lönsamma relationer! 

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. 

Ansökan 
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733670660 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 14 augusti, men urval och intervjuer kommer att ske löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på  vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

21 november 2024

1 st line support till ekonomi

1 st line support till ekonomi

21 november 2024

21 november 2024