Orderläggare till Sharp Business Systems

Arbetsbeskrivning

Sharp är ett Japanskt företag som grundades 1912 och vi är utsedda till ett av världens starkaste varumärken. Globalt är vi ca 40.000 kollegor och i Norden ca 260. Vi är certifierade enligt ISO gällande miljö och kvalitet och vi har i Norden ett nära samarbete med svensk miljömärkning, Svanen.

Sharp är ett av Nordens ledande företag inom B2B-lösningar för dokumenthantering, kassaregister/Point of Sales samt videoväggar och touchskärmar.

 

Orderläggare till Sharp Business Systems 

Är du en driven person som är van att arbeta över många kontaktytor? Sök då tjänsten som orderläggare till Sharp.

Uppdraget är ett konsultuppdrag med start omgående och tillsvidare.

Arbetsuppgifter
I rollen som orderläggare kommer du sköta registrering och hantering av SBSSES samtliga hårdvaru-ordrar med tillhörande leverantörsfakturor och inköp. Du har hand om orderhantering i SAP, som orderläggning, back-order, skapa leveranser och bekräfta leveransdatum till övriga i organisationen. Du godkänner, granskar, matchar och stämmer av leverantörsfakturor mot order. Du ska vara delaktig i projekt som säljsupport utför samt verkställa beslut som fattas eller förmedlas av närmaste chef. Vidare kommer du verka för att ständigt förbättra rutiner och arbetssätt inom ditt ansvarsområde samt kommunicera och samarbeta med övriga avdelningar inom Sharp. Utöver detta kommer du:

• Ansvarar för alla inköp och beställningar av Sharp produkter och 3e parts artiklar utifrån inkomna Super Office ordrar
• Ha regelbundna avstämningar av berörda balanskonton i samarbete med Finans
• Ansvara för bevakning och frisläppning av backorders varje dag från huvudleverantörer i Europa
• Spåra försändelser
• Hantera ärende rörande transportskadat, försvunnet och felbeställt gods, samt returer av begagnade maskiner in på lager och skrotning av gods
• Hantera beställningar av material till Sharps lokala showrooms samt beställningar av egna inventarier
• Hantera lagerflyttar


Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har förståelse för och erfarenhet av orderhantering, inköp och lager. Du är van vid att arbeta i affärssystem SAP.
Som person är du positiv och serviceminded. Vi tror att du är noggrann och strukturerad, men också flexibel och van att prioritera om i ett varierande och föränderligt arbetsklimat. Du är en person som har förmågan att lära sig snabbt och som inte är rädd för att ta för sig.

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Johanna Vestman, 070-279 05 11

Välkommen med din ansökan

Sammanfattning

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Ekensbergsvägen 117
Solna, 17141

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024