OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår nuvarande order/logistikassistent går vidare inom företaget och vi söker nu dennes efterträdare. Tjänsten omfattar det mesta kring orderadministration, leveransbevakning, lagerhantering, import/export och spedition. Du tar emot order från våra svenska och utländska partners, håller ordning på leveranserna och att beställda produkter och upplagor blir rätt levererade. Du är flexibel, stresstålig och noggrann och har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vidare är du van att hålla många "bollar" i luften. Du har också god social kompetens och förmåga att samarbeta med andra människor. Du arbetar i Word, Excel och SPCS. Du rapporterar till Chefen för order/produktionsplanering/logistik. Vårt koncernspråk är engelska och därför talar och skriver du engelska obehindrat. Vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb i en internationell miljö. Inter Card är en internationell franchiseorganisation etablerade i 18 länder i Europa. År 2004 fick Inter Card pris som Årets Franchisesystem av Svenska Franchiseföreningen. Vi producerar och distribuerar ett unikt sortiment av gratulationskort som säljs i fler än 10000 butiker i Europa. På huvudkontoret i Gävle som är beläget vid stortorget samordnar vi Europa produktionen, utvecklar nya kort designer, säljledning, support m.m. Vi är 17 anställda på huvudkontoret och vi har även Europa lager i Gävle. Total sysselsätter Inter Card Gruppens Franchisesystem mer än 150 personer i Europa. Vi expanderar verksamheten kraftigt och vi beräknar att finnas etablerade i fler än 20 länder i slutet av 2006.