OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till vår kunds räckning söker vi nu en ordermottagare. Arbetet består av många moment som bland annat innefattar beställningar/order från företagets leverantörer/kunder via telefon och mail samt registrering och prissättning av dessa i våra system, ansvara för bevakning och uppföljning av hela kedjan från order/beställning till utförande.
Arbetet kräver att du har förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Som nyckelperson med många kontakter både internt inom koncernen och externt mot kund och leverantör är du ansiktet utåt för företaget vilket ställer krav på hög social kompetens med inriktning på sälj/kundservice. I arbetsuppgifterna ingår också att bedriva uppsökande verksamhet avseende nya kunder samt leverantörer.
Viss form av transportplanering/bokning kan komma att ingå i tjänsten i framtiden.
Arbetstempot är stundtals högt och vikten av att orders registreras och hanteras rätt står i fokus och är avgörande för vår framgång, därför behöver du vara stresstålig, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du har även lätt för att samarbeta då vi jobbar tätt ihop i teamet.
Profil & Bakgrund:
Vi ser gärna att du har en utbildning inom logistik eller liknande och att du har tidigare erfarenhet av logistik/administrativt arbete, samt försäljning/inköp.
Det är meriterande om du har erfarenhet av transportplanering, men detta är inget krav.
Du talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska är önskvärt.
Mycket god kunskap i Officepaketet samt vana av att arbeta i olika administrativa system.
Omfattning
Heltid, dagtid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.