OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ordermottagare!
Nu utökar vi vårt Operations-team och söker efter en härlig kollega! Arbetet inom operations är uppdelat i tre områden, logistik, lager och orderhantering, och det är här du kommer in i bilden. Vi söker efter dig som vill vara ansvarig för vår orderhantering och leverera förstklassig service till alla våra kunder.
OM OSS
Hager Elektro är en ledande leverantör av system, lösningar och tjänster inom elinstallation. Utbudet sträcker sig från eldistribution och kanalisation till strömställarsystem och smart fastighetsautomation för installation i bostäder och kommersiella fastigheter samt det växande området Energy management och e-mobility.
Hager är ett familjeföretag som idag har över 12 000 anställda världen över. Vi är övertygade om att ett proaktivt arbete med hållbarhet är avgörande för att vara framgångsrika både idag och imorgon. Vi investerar i våra anställda och deras kompetensutveckling samt arbetar aktivt med vårt ekologiska fotavtryck genom att utveckla processer och lösningar som är mer energieffektiva.
I Sverige är vi 48 anställda med huvudkontor i Mölndal.
OM TJÄNSTEN
Rollen är en varierande roll med huvudfokus på ordermottagning, kundkontakt och administration. Du har en supportroll där du hanterar inkommande förfrågningar via mail och telefon som berör allt från orderregistrering, priser, returer och reklamationer och produkttillgänglighet. Kunderna du supporterar är framför allt grossister och el-och installationsföretag. Du är en viktig del i kedjan mellan kund, order och leverans och du har en betydelsefull roll i organisationen med många kontaktytor, både internt och externt. Rollen består också av att plocka fram och förse kunder och kollegor med korrekt data från SAP.
Du tillhör ett mindre team bestående av tre personer och därför behöver du trivas i ett team där man jobbar tight, har en öppen dialog och stöttar varandra.
Arbetsuppgifter
Registrera och administrera order i systemet
Besvara frågor gällande order och leverans via mail och telefon
Mottagning och hantering av returer och reklamationer
Hantera ärenden via ett ärendehanteringssystem
Förbättringsarbete kopplat till rutiner samt processer
OM DIG
Vi lägger stor vikt vid att hitta rätt person, därav värdesätts personliga egenskaper högt. I rollen som ordermottagare pratar du dagligen med kunder, varav kommunikativ och social förmåga är av yttersta vikt.
Vi tror att du är en strukturerad person som trivs med att ha många saker igång samtidigt och gillar att underlätta vardagen för dina kollegor och kunder. Du är flexibel och kan lätt prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är initiativtagande och ser snabbt vad som behövs göras. Vidare har du god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tätt med kollegor och kunder. För att trivas på företaget och i rollen tror vi att du är en person som drivs av utmaningar och som brinner för att leverera goda resultat.
Krav för tjänsten:
Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet från roll med kundkontakt och orderhantering
Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift (engelska är vårt koncernspråk)
Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och Word.
Tidigare erfarenhet av arbete i något affärssystem – SAP är meriterande
Meriterande:
Branschkunskap
Tidigare erfarenhet från bredare roll inom order/inköp/materialplanering
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Mölndal (Pedagogen park), här finns parkering och bra förbindelser om du reser kollektivt.
ANSÖKAN
Hos oss erbjuds du en trevlig, inspirerande och öppen arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och växa, både som person men också i din arbetsroll.
Vi rekryterar löpande så sök redan idag, välkommen med din ansökan!
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta:
Elin Oleniusson (HR-ansvarig): 073-317 53 73 / elin.oleniusson@hager.com
Frida Osbeck (rekryterande chef): 070-843 85 80 / frida.osbeck@hager.com