OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker medarbetare för ett uthyrningsuppdrag på minst 2 månader till en av våra kunder. Man anställs av Adecco och hyrs ut i detta fall till en specifik kund. Arbetet består av ordermottagning på reservdelar och maskiner. Daglig hantering av olika kundorders som matas in i dator. Man har mycket kontakt via mail och telefon och då många kunder finns globalt är det viktigt att man talar och skriver engelska obehindrat. Ett tredje språk såsom tyska är meriterande. I arbetet ingår även en del logistik dvs att se till att ordern skickas på bästa sätt till kunden. Efter utförd orderhantering sköter man även efterföljande fakturering. För att klara arbetet krävs dokumenterad erfarenhet av liknande arbete inom ordermottagning. Goda kunskaper i data och meriterande om man kan ASV eller annat affärssytem. Sökande ska ha någon form av kunskaper i hanteringen av logisik och/eller ekonomiuppgifter. Teknisk erfarenhet eller förståelse är meriterande. Tillträde slutet på augusti. Möjlighet till förlängning och anställning hos kund kan bli aktuell.