OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är en del av Hörmann KG, Europas största tillverkare och leverantör av portar, automatiserad logistikutrustning, dockningsutrustning och säkerhetsutrustning. Vi är ca 140 medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera vårt kundlöfte ”kvalitet utan kompromisser”. Huvudkontor och lager ligger strategiskt placerat i Örebro, Sveriges logistiknav. Läs mer på www.hoermann.se
Inom Hörmann Svenska AB är vi stolta över att vara en av Sveriges ledande leverantör i vår bransch. Vi har en stark tillväxt och med det ges stora möjligheter att utvecklas hos oss. Vår kultur präglas av vår ägares familjekänsla och långsiktighet i både affärer och personalpolitik. Du kommer till en arbetsplats där du får chans att lära dig av kompetenta och hjälpsamma kollegor, en trygg och långsiktig arbetsgivare samt arbetsuppgifter med tekniska frågeställningar.
Om rollen
Som ordermottagare tillhör du en grupp på fem personer inom industridivisionen. Gruppen ansvarar för orderhantering och support till våra kunder, återförsäljare och distriktsansvariga säljare gällande produktinformation, pris- och leveransuppgifter samt allmän rådgivning. Rollen innebär att du är en del av företagets kärnverksamhet och får en mycket viktig roll att fylla.
Majoriteten av arbetstiden utgörs av orderhantering där du blir filtret mellan försäljning och våra fabriker i Tyskland. Vi har en bred produktflora med tekniskt innehåll vilket gör att du får utmana dig i att läsa handlingar och ritningar för att hitta den optimala lösningen till kunden.
Som nyanställd får du en grundlig introduktion med personlig handledning med målsättning att ge dig trygghet i ditt nya arbete. Kontinuerlig kompetensutveckling både internt och externt är självklarheter för oss.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Örebro och du rapporterar till Team Manager för order/innesälj.
Vår kandidat
Det här är en utvecklande och spännande roll för dig med relevant utbildning och ett tekniskt intresse. Vi ser gärna att du har erfarenhet av bygg- eller installationsteknik, är en fena på att räkna och ge utmärkt service. Du är van att läsa bygghandlingar och ritningar och har goda IT-kunskaper. Rollen kräver dessutom att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
För att trivas och bli framgångsrik hos oss bör du dela vår devis ”kvalitet utan kompromisser”. Det innebär att vi värdesätter initiativtagande, att du är noggrann, serviceinriktad och kommunikativ. Att hålla vad du lovat, återkoppla och informera är självklarheter för dig.
Om du vill jobba självständigt med dina kunder och bygga relationer, hantera frågeställningar och föreslå tekniska lösningar samtidigt som du ingår i en grupp med kompetenta kollegor där man stöttar varandra – tveka då inte att söka till oss!
Ansökan
Vi samarbetar med Consensus. Frågor besvaras av Lena Ottaway, 070-547 36 00 och Lena Ahlin, 070-374 34 94. Registrera din ansökan på www.consensus.nu så snart som möjligt, dock senast den 2 januari.
Välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
Konsultchef Peter Åberg
019-265411
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
HR konsult Elin Larsson
019-26 25 15
HR konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Researcher/HR-konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94