Ordermottagare / Kundsupport till Lechner

Ordermottagare / Kundsupport till Lechner

Arbetsbeskrivning

Vår trevliga och expansiva kund Lechner Svenska Holding AB söker nu Ordermottagare / Kundsupport
 
Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du ett intresse  och känsla för 
kundservice och orderhantering i toppklass. Då kan du vara den vi söker!
Vi söker vi nu en Ordermottagare / Kundsupport till Lechner Svenska Holding AB i Strömsnäsbruk!

Om tjänsten

I rollen som  ordermottagare / kundsupport  består arbetet till allra största delen av handläggning av order, vilket innebär att du utifrån granskning av insända ritningar skapar en order för tillverkning i vår produktionen. Arbetsuppgifterna är oftast likartade, så du måste gilla rutinarbete.  I arbetsuppgifterna ingår också att registrera order i olika system, orderbekräftelser till kund, följesedlar till lager och att följa upp order och returer. Det är även en del kontakter med kunderna via mail och telefon samt internt.
 
 
Din profil

För att lyckas i rollen är du självgående, har ett flexibelt förhållningssätt och arbetar med hög kvalitet samt att du är uthållig. Du arbetar alltid med struktur, ordning och reda och vet vikten av att alltid vara noggrann och kunna fokusera länge i ditt uppdrag .Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, driver ditt eget arbete framåt och du trivs i en föränderlig miljö med mycket rutiner i det dagliga arbetet. Samtidigt ingår du i ett team, som hjälper och stöttar varandra när så behövs och därför är det också mycket viktigt att du är en god lagspelare. Ni är totalt 5 personer i teamet och leds av en teamleader. Det är viktigt att ha roligt tillsammans på jobbet och därigenom säkerställer en  gemensam utveckling i företaget.

Personliga egenskaper

Du är serviceinriktad och brinner för att ge en så god service som möjligt, både externt och internt. Du har en god förmåga att bemöta och arbeta med olika sorters människor. Det är även en del kontakter med kunderna via mail och telefon samt internt. Arbetet ställer krav på att du är noggrann och att du gillar rutinarbete. Viktigt är också att du alltid är engagerad, målmedveten och har förmågan att att ha flera processer igång, samtidigt som du är duktig på att prioritera din arbetstid på bästa sätt.

Kvalifikationer
Genomförd gymnasieutbildning
Erfarenhet av gott kundbemötande och kundservice
Viss förståelse för / kunna läsa och förstå tekniska ritningar
God datorvana och lätt för att lära dig nya program
Behärskar svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska
Som person är du ansvarstagande, engagerad, långsiktig, noggrann och strukturerad
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner Svenska Holding AB och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: Senast 29 april 2022

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lechner Svenska Holding AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 4 maj 2022

Postadress

Hinnerydsvägen 43 B
STRÖMSNÄSBRUK, 28734

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024