OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liebherr grundades 1949 av Hans Liebherr och är idag en koncern med fler än 51 000 anställda i över 120 företag världen över. Koncernen Liebherr, som fortfarande är ett familjeföretag, omsätter 11,6 miljarder Euro (2021). Liebherr-Sverige AB är ett sälj- och servicebolag inom divisionen Earthmoving och Mining. Vi förser den svenska marknaden med produktområdena; Hjul- och bandgrävmaskiner, hjullastare, bandtraktorer för planering och lastning, bandkranar, pålmaskiner samt industri- och materialhanteringsmaskiner.
Vi söker nu en ordermottagare till vår reservdelsavdelning. För att trivas i rollen behöver du ha ett positivt och serviceinriktat arbetssätt som inger förtroende hos kunder och medarbetare.
Du behöver ha vana vid att arbeta i affärssystem. En merit är om du har arbetat med ordermottagning och fakturering tidigare. Du behöver vara noggrann och strukturerad. Det underlättar att ha teknisk erfarenhet men är inget krav.
Har du vana vid att arbeta på lager och truckkort är det meriterande. Som ordermottagare reservdelar hos oss kan du räkna med ett roligt och omväxlande arbete inom ett växande företag. Dina dagar kommer att vara fyllda av samtal med kunder och med medarbetare internt. Stor vikt läggs vid ditt positiva och glada mottagande i alla kontakter.
Du kommer att arbeta med hela processen från ordermottagning, via orderläggning i affärssystemet till fakturering. Tjänsten är tidvis hårt belastad och det krävs att man kan ha många bollar i luften samtidigt som man är noggrann.
Affärsspråk är engelska och används vid alla kontakter med våra lager utomlands.
Du kommer arbeta i ett team med ytterligare två ordermottagare och tre lagermedarbetare. För att kunna täcka upp för varandra kan även visst lagerarbete förekomma.
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Västerås.
Vi undanber oss kontakt från annonsförsäljare och rekryteringsbolag.