Ordermottagare till globalt industriföretag

Arbetsbeskrivning

Ordermottagare till globalt industriföretag
Har du minst 1 års erfarenhet som ordermottagare och trivs inom tillverkningsindustrin? Vår kund är ett välkänt industriföretag med gott renommé i Bjuv. Vi söker nu dig som förstår flöden, kanske arbetat inom supply chain och vet vikten av lagarbete. För rätt person startar uppdrag enligt överenskommelse och pågår i minst 6 månader (med chans till övergång till kund). Är du vår näste ordermottagare? Välkommen med din ansökan, redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Bjuv

Omfattning: Heltid 7-16, med start enligt överenskommelse och för uppdrag i 6 månader (med chans till fortsatt anställning hos vår kund).

Arbetsbeskrivning:
Vår kund är ett globalt känt industriföretag där du kommer ingå i ett team om 3 kollegor. I första hand arbetar du mot större kontrakt och med interna kontaktytor. Det kan till exempel vara säljare och i undantagsfall kunder. På sikt finns det utvecklingsmöjligheter på andra områden, som att arbeta mer med export.

Dina arbetsuppgifter:

• Orderhantering. Du tar emot förfrågan (eller beställning), tittar på leveranstiden och bekräftar order.
• Fraktbokning. Frakterna sker oftast inom Norden och du hanterar vanliga fraktdokument, kan du också hantera tulldokument så är det ett plus.
• Efterkontroll. Se till att beställningen gått i väg och att registreringen i Moxex/M3 är riktigt.
Kvalifikationer:
För att bli aktuell i rollen som ordermottagare så behöver du minst 1 års erfarenhet av liknande arbete, gymnasieexamen och datorvana.

Som person är du en given lagspelare med förmåga att arbeta såväl strukturerat som flexibelt. Du är motiverad, serviceinriktad och kan arbeta i parallella processer. Visst har du lätt för att lära, ser positivt på arbete och möjligheter att utvecklas vidare. Är du dessutom bra på att nå olika människor, säga nej (vid behov) och bidra med god stämning? Då kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

Vi ser det som plus (men inte krav) med arbetslivserfarenhet inom frakt, supply chain och/eller service liksom om du har färdigheter i Movex/M3 eller liknande affärssystem.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-04-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 21 mars 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Order Coordinator till Alfa Laval!

Order Coordinator till Alfa Laval!

7 januari 2025

6 januari 2025