OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Quality of Service söker sin nya kollega! Låter det intressant att arbeta med ordrar och kundförfrågningar? Har du erfarenhet från arbete inom IT och ett tekniskt intresse som du gärna vill utveckla mer? Är du van användare av sociala medier? I så fall har vi denna spännande tjänst att erbjuda, nämligen en heltidstjänst med stora utvecklingsmöjligheter. Vi hoppas att du är tillgänglig och redo att starta omgående! Läs vidare för att ta reda på mer…
Om tjänsten
På Perido söker vi efter en Ordermottagare till Quality of Service (QOS) som är vår kund. Det är ett växande IT-bolag med verksamhet inom support och molntjänster. QOS erbjuder sina tjänster åt en mängd företag, varav några partners räknas till de riktigt stora IT-giganterna. Kontoret är beläget på Kungsgatan, nära till många bra lunchrestauranger och ett stenkast från T-centralen. Vi hoppas att du är tillgänglig för start omgående då behovet av tillsättning brådskar.
Dina arbetsuppgifter
Som Ordermottagare blir du en viktig del av ett härligt säljteam som hjälper kunder med alla IT-relaterade beställningar. Du hanterar ordrar från befintliga kunder och pratar om val av lösningar som du får assistering med i nära kontakt med teknikavdelningen. Här får du även till viss del kliva in i en säljroll, då du kommer att sälja datorer och annan hårdvara genom BID- förfarande, samt mjukvara i SaaS-form på inkommande beställningar. Det kan även hända att du följer med dina säljkollegor ut till kunderna och genom att vara det första ledet i kundkontakten får du representera företaget med ett trevligt och lösningsorienterat bemötande. Bland övriga uppgifter kan nämnas marknadsföring, speciellt genom sociala medier, något som vi gärna ser att du är van användare av.
Dina egenskaper
För att lyckas i den här rollen så behöver du vara strukturerad och noggrann, gärna ha sälj i blodet, samt ha förmåga att hålla huvudet kallt även vid högre belastning. Förmodligen är du en person som blir motiverad av ett högre tempo och presterar som bäst när du får visa vad du går för! Vi tror att du kanske har jobbat med order inom detaljhandel tidigare, gärna inom hemelektronik.
För att trivas behöver du vara utåtriktad och uppskatta ett socialt arbete. Vi ser gärna att du har god förståelse för vad riktigt bra service innebär och kanske har du till och med jobbat med order tidigare, detta är dock inget krav. Vi ser gärna att du har jobbat med IT tidigare, men oavsett vilka IT-kunskaper du har så vill vi se en nyfikenhet på att lära dig mer och vi tror att du är van användare av sociala medier då detta också är en del av jobbet.
Här erbjuds dig ett varierat arbete tillsammans med trevliga kunder, stora som små, och en arbetsglädje i gemenskap med härliga kollegor! Är du den stjärna vi letar efter? I så fall vill vi gärna veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasial utbildning
Erfarenhet av att arbeta inom IT, gärna produktorienterat
Tekniskt intresse
Erfarenhet av sociala medier och är en van användare
Lätt för att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska
Plus i kanten:
Erfarenhet av produkter som molntjänster ex. Microsoft Office 365, Google Workspace, AWS eller liknande
Allmänna kunskaper om datorer, telefoner och övrig IT utrustning
Arbetslivserfarenhet från försäljning/ordermottagning
Erfarenhet av att arbeta med ordrar inom detaljhandel , gärna inom hemelektronik
Omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag 6 månader via Perido, därefter god chans till fast anställning hos QOS för rätt person. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Frida Månsson som nås på mejl frida.mansson@perido.se.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 32988 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn och vi hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av cirka 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult på Perido blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.