Ordermottagare till transportavdelning i norrort

Ordermottagare till transportavdelning i norrort

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Skulle du beskriva dig som en utåtriktad person med ett stort intresse för kundrelationer? Då har Randstad rätt uppdrag för dig, framförallt för dig som bor med omnejd såsom i Märsta, Upplands Väsby, Sigtuna, Knivsta eller Vallentuna! Känner du dig hemma i egenskaperna serviceminded och lösningsfokuserad? Vi söker nu en utåtriktad medarbetare till vår attraktiva kund i norrort. Låter detta intressant? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss redan idag! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss 

Ansvarsområden
I rollen som ordermottagare/transportplanerare kommer du att agera som kund- och säljstöd där du ansvarar för både ordermottagning, transportplanering och administration. 


Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: 


ordermottagning och orderhantering
ansvar för transportplanering och transportledning
hantering av fakturor, offerter, avtal och prislistor i nära samarbete med säljare
transaktionshantering 
 materialguidning och viss försäljning av material 




Arbetstider
Omfattning: Heltid, måndag till fredag, rullande schema förlagda mellan tiderna mån – tors: 05:30 – 17:30, fre: 05:30 – 16:30 

Uppdraget är med omgående start fram till sista november. Därefter finns god chans till förlängning. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har: 
erfarenhet från en roll med liknande arbetsuppgifter inom order och transport 
minst gymnasial utbildning 
körkort och tillgång till bil 
god svenska samt engelska 

Meriterande: 
tidigare färdigheter i Microsoft Dynamics och/eller Victoria 2 
eftergymnasial utbildning, inom områdena transport och logistik 
erfarenhet av fler språk, gärna polska, ryska eller rumänska 

Vi söker dig som har en positiv attityd, är lösningsfokuserad och har en god kommunikativ förmåga. Du är en teamspelare som tycker om att hjälpa till,  är prestigelös i ditt sätt och tycker om att jobba med service. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbete och har ett ödmjukt sätt.  Du kommer trivas bra i rollen om du inte är främmande för en föränderlig miljö samt i en roll där arbetstempot stundtals är högt över säsonger. Låter det som ett roligt uppdrag för dig? Välkommen in med din ansökan! 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-08-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Josefin Berg, josefin.berg@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023