OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter cirka 1,4 miljarder kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad.
Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat, under december är det 100% och under januari t.
o.m. september är det 60% tre dagar per vecka.
Transportavdelningen på MediCarrier hanterar dagligen över 2000 sändningar. Dessa består av allt från brådskande organtransporter och laboratorieprover till förrådsartiklar till bl. a akutsjukhus och vårdcentraler i Region Stockholm. Som ordermottagare blir du en viktig spelare och representant utåt mot bolagets kunder och leverantörer.
Ordermottagaren är en del av avdelningens kundtjänst som arbetar med transportbokning av bud till MediCarriers kunder utifrån kundernas behov och önskemål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot och registrera order på budbilar och blåljustransporter via telefon och e-post från kunder. Utöver detta hanterar du synpunkter och klagomål samt sköter registrering av godsdeklarationer. Arbetet innebär också administrativa uppgifter såsom att hantera förekommande kundfrågor, utredningar och avvikelser, registrera och hantera ändringar i transportsystemet Opter, sammanställa och bereda fakturering samt göra avräkningar och prissätta kundorder.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha gymnasieexamen och mycket god datorvana. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete med kundkontakt, har du dessutom erfarenhet inom kundtjänst, bokning eller tidigare arbete som telefonist så är det starkt meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och behärskar även engelska i tal. Vidare är det en fördel om du har god lokalkännedom inom Stockholmsområdet.
För att lyckas i rollen behöver du vara mycket serviceinriktad och ha ett gott bemötande gentemot kunder, kollegor och andra intressenter. Då rollen innebär många kontaktytor, både externt och internt, är god kommunikativ förmåga av särskild vikt. Du utför ditt arbete på ett metodiskt, noggrant och effektivt sätt och känner ett stort ansvar för att leverera ett gott slutresultat som skapar mervärde för våra kunder.
Om anställningen
- Placeringsort: Spånga
- Omfattning: december 100% mån-fre och januari t.o.m. september 60%, tre dagar per vecka (onsdag, torsdag, fredag)
- Start: Enligt överenskommelse
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb