OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oppboga Bruk AB har producerat kartong från bruket i Fellingsbro sedan 1901.
Idag tillverkar det familjeägda företaget kartonger i två till fem lager i olika tjocklekar från 0,5 till 4 mm. Oppboga Bruks ledord: ”Vi hjälper våra kunder att hitta hållbara material för en bättre framtid” är uppskattat och företaget står nu inför tillväxt och behöver förstärka sitt kundtjänstteam med en till ordermottagare/innesäljare.
Hos Oppboga Bruk får du möjlighet att arbeta i ett mindre men väldigt internationellt/exportorienterat företag med en tydlig miljöpolicy och ett högt hållbarhetstänk. Delar du dessutom värderingarna: Mod, Uthållighet, Kvalitet och Flexibilitet kommer du att trivas hos detta snabbväxande företag.
Uppdraget startar som ett konsultuppdrag hos AxÖ Consulting och förväntas övergå i en tillsvidareanställning hos Oppboga Bruk.
Om tjänsten
Som ordermottagare och innesäljare tillhör du ett team om fyra personer som ansvarar för inneförsäljning, ordermottagning, orderkontroll, produktionsplanering och operativt inköp. Detta är bred administrativ roll där du ges möjlighet att växa och utvecklas med hela Oppboga Bruk.
I det dagliga arbetet kommer du bland annat att:
- Besvara förfrågningar från agenter, grossister och kunder angående produkter, priser, lagerstatus och leveranstider.
- Registrera ordrar
- Administrera reklamationer
- Boka transporter
- Hantera exportdokumentation
- Bistå VD och försäljningschef med statistik inför morgon och månadsmöten
Som anställd förväntas du arbeta proaktivt och identifiera förbättringsområden inom försäljning och marknadsföring som kan leda till högre kundnöjdhet, ökad lönsamhet, effektivisering i produktion eller kundservice.
Vem söker vi?
Hos Oppboga Bruk trivs du som är nyfiken, ambitiös och flexibel. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är en prestigelös medarbetare. Företaget präglas av ett öppet klimat med hög lojalitet – man är stolt över det man åstadkommer tillsammans. Här finns goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll samt lära dig hur ett pappersbruk fungerar.
För att lyckas i rollen bör du ha en godkänd gymnasieutbildning samt några års erfarenhet av liknande tjänster. Du är dessutom en flink och strukturerad administratör som har ett högt tekniskt kunnande. Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift, är ett krav.
Eftergymnasial utbildning inom logistik/inköp eller administration är meriterande.
Information om ansökan
Detta är en annons för ett konsultuppdrag där du är anställd hos AxÖ Consulting men arbetar hos vår kund Oppboga Bruk i Fellingsbro. Uppdraget startar enligt överenskommelse och fortlöper under ett år med ambition om en tillsvidaretjänst hos Oppboga Bruk. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om tjänsten kontakta konsultansvariga Angelica Mäenpää på angelica.maenpaa@axoconsulting.se alt 076-6366175.
Varmt välkommen med din ansökan!
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42