Ordermottagare/Lagermedarbetare till företag i Solna

Ordermottagare/Lagermedarbetare till företag i Solna

Arbetsbeskrivning

Vår kund är ledande i sin bransch och specialister inom post och paketlösningar för företag. Med 6 000 anställda världen över och 100 års erfarenhet söker de nu en ny medarbetare till deras lager- och logistikteam i Solna. Gillar du variation i arbetet, upprätta effektiva processer och bidra till en mer produktiv morgondag? Då söker vi DIG!

OM TJÄNSTEN
Du kommer att spela en central roll i vår kunds förändringsresa, där de tar steget från manuella arbetsrutiner och äldre system till ett modernt system med nya processer och rutiner. Som en del av denna resa går företaget från att hantera ett lager i Sverige till att etablera ett nordiskt lager, även det placerat i Sverige.

I den här rollen ligger fokus på att ansvara för nordiska in- och utleveranser samt utföra enklare tekniska åtgärder på företagets frankeringsmaskiner. Du kommer att arbeta i nära samarbete med en kollega, och tillsammans kommer ni ha många kontaktytor runtom i Norden. Tillsammans blir ni en viktig del av företagets framgång, där varje dag erbjuder nya utmaningar och variation. Samtidigt innebär arbetet en hög grad av självständighet, vilket ger dig möjlighet att ta ansvar och göra skillnad.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I ditt dagliga arbete kommer du arbeta med att säkerställa att det nordiska logistikflödet för inkommande och utgående gods fungerar på ett tillfredställande sätt. Vilket innebär:


* Ta emot och föra på inkommande gods i form av inköp
* Ta emot och hantera övrigt inkommande gods såsom returer, avregistreringar, serviceärenden mm.
* Plocka, packa och skicka utgående gods i form av order, serviceärenden mm.
* Hantera vårt service/logistikflöde för frankeringsmaskiner


VI SÖKER DIG SOM
- Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
- Du har tidigare arbetslivserfarenhet.
- Du har god erfarenhet av att använda Office-paketet.


* Erfarenhet från lagerarbete och användning av lagersystem är meriterande.
* Innehav av truckbehörighet är också en fördel.


Som person är du driven, tålmodig och har ett positivt förhållningssätt. Du trivs med förändringar och ser möjligheter i nya situationer. Vi ser även att du är en person som får energi av att arbeta med människor och är kommunikativ, vilket är viktigt med tanke på de många kontaktytor som ingår i rollen samt är strukturerad, ansvarsfull och självgående.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2024
  • Ansök senast: 26 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Lagerarbetare till GYMLECO

Lagerarbetare till GYMLECO

25 november 2024