Ordermottager sökes till spännande företag

Arbetsbeskrivning

Nu söker Framtiden dig som vill jobba som ordermottagare hos en ledande leverantör inom fiberoptik Om kunden: Vår kund har funnits i cirka 10 år och är en ledande leverantör inom området fiberoptik.I Sverige är de ca 150 anställda, men de finns även representerade i ett antal länder världen runt.Företaget har sitt kontor söder om stan, men kommer i februari 2011 att flytta till Liljeholmen.Arbetsuppgifter och omfattning: Som ordermottagare kommer ditt dagliga arbete består av mycket administration men också en stor del kundkontakt.Du kommer att arbeta och ansvara för kunder och order i företagets ERP-system.I det administrativa arbetet ingår det bland annat att skicka ordererkännande till kund samt att informera kunden vid eventuella leveransändringar.Som ordermottagare kommer du att jobba nära säljteamet med att svara på leveransfrågor, arbeta med säljprognoser samt att ta fram säljstatistik.Du kommer att samarbetar med produktion-, lager- och inköpsavdelningen. Ditt viktigaste ansvarsområde kommer att vara kundorderhantering och att vara kundens kontaktperson vid order- och leveranstidsfrågor. Tjänsten är på heltid och är inledningsvis ett konsultuppdrag med avsikt att bli en rekrytering.Omfattning: Heltid med start i januari. Skallkrav: 1.Du har någon form av eftergymnasial utbildning, gärna inom försäljning eller administration.2.Du har mycket goda kunskaper i svenska tal och skrift.3.Du har mycket goda kunskaper i engelska tal och skrift, då vis kundkontakt kommer ske på engelska. Meriterande: 1.Meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.2.Erfarenhet av affärssystemet Monitor eller liknande system.3.Det är mycket meriterande om du har jobbat inom telekombranschen, förstår produkterna samt har ett stort intresse för teknik.4.Meriterande om du har arbetat med exporthantering tidigare. Personliga egenskaper: Som person är du flexibel, noggrann, positiv och gillar att samarbeta.Du en mycket god känsla för vad service innebär och strävar efter att bemöta kunden på bästa sätt.Vi ser gärna att du trivs med att arbeta i högt tempo och är lite av en problemlösare samt stresstålig.Arbetstider och anställningsform: 08:00-17:00, med möjlighet till flex.. Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag.Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.Kommun: Stockholms stad Tillträde: januari Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt eftersom urval och intervjuer sker löpande.Ansökan senast: 2010-12-20 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Linda Gustavsson, personalansvarig.Tel.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 25 november 2010
  • Ansök senast: 20 december 2010

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024