Orderplanerare - Separett

Orderplanerare - Separett

Arbetsbeskrivning

Rollen

Som orderplanerare kommer du på ett så kostnadseffektivt sätt med både nya och befintliga samarbetspartners bidra till att fortsätta utveckla vår order & logistikprocess. Tjänsten innebär helhetsansvar för orderhanteringen globalt där du håller nära dialog med Separetts dotterbolag samt samarbetspartners. Du ansvarar för allokering av produkter, schemaläggande av orders samt prognoshantering. Bokning av transporter till våra distributörer runt om i Europa ingår också som en naturlig del i uppdraget.

Rollen är central där du samverkar mycket nära försäljning, eftermarknad, logistik, inköp och produktion. Placering är på vårt huvudkontor i Värnamo och du rapporterar till Sverigechef.

Erfarenheten & personen

Vi brinner för vår verksamhet och ställer höga krav på oss själva och varandra. Vi ser därför att du har några års erfarenhet inom orderplanering. Besitter du utbildning inom Logistik ser vi det som meriterande men vi tror att med rätt engagemang och framåtanda kommer du komma långt hos oss.

Vidare är du en van Excel och systemanvändande med förmåga att se helheten för att kunna utveckla såväl process som systemen. Då du har löpande dialoger med samtliga dotterbolag och samarbetspartners i världen förutsätter det att du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat.

På Separett arbetar vi tvärfunktionellt med många interna och externa kontakter och relationer, därför är det viktigt du skapar förutsättningar för bra samarbeten och öppna dialoger. Därmed tror vi du identifierar dig som en såväl handlingskraftig som kommunikativ lagspelare som trivs i samverkan med andra. Du är administrativt duktig och är modig när det kommer till att prova nya arbetssätt och strategier.

Möjligheten

Vi står mitt i en spännande global tillväxtresa där du som orderplanerare får vara högst delaktig i att påverka den utifrån din roll. I och med den tillväxttakt vi har kommer det för rätt individ finnas goda utvecklingsmöjligheter framåt.

Vi på Separett månar om våra anställda. Utan dem hade resan vi befinner oss i inte varit möjlig att genomföra. Vi eftersträvar alltid att jobba med människor som vill utvecklas, på riktigt.

Lockas du av utmaningen? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

I den här rekrytering samarbetar vi med HR-strateg. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Andersson 072-214 23 87. Vi tillämpar intervjuer löpande och ser fram emot din ansökan redan idag.

Om Separett

Separett AB med visionen att bidra till en högre livskvalitet för de många.

I över 40 år har det svenska familjeföretaget Separett utvecklat vattenfria toalettlösningar med syftet att öka livskvaliteten, underlätta vardagen och göra den mer bekväm för alla.

Separett AB grundades 1976 och idag används Separett produkter över hela världen. Separetts produkter gör det möjligt att spara vatten till något mer värdefullt än att spola bort sitt avfall med.

Idag lever 2 miljarder människor utan tillgång till en grundläggande toalettlösning - det är 2 miljarder för många. Tillsammans med olika organisationer har Separett bidragit med vattenfria och avloppsfria toaletter till så gott som alla kontinenter.

Separett med huvudkontor i Sverige och dotterbolag i Finland och USA är idag ca 35 anställda och omsätter ca 92 MSEK. Läs mer på www.separett.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR Strateg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 25 november 2021

Liknande jobb


22 november 2024

19 november 2024

19 november 2024