Orderplanerare till Senergia i Stockholm och Göteborg!

Orderplanerare till Senergia i Stockholm och Göteborg!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Nu har du chansen att joina ett innovativt, hållbart och framtidsvisionärt bolag i tillväxtfas! Senergia är en ledande nordisk grossist för hållbar energi, och söker just nu nya medarbetare till deras Customer Support-team i Stockholm eller Göteborg.

Vill du vara med och främja hållbar innovation samt öka andelen förnybar energi i Sverige? Senergia erbjuder helhetslösningar inom solenergi, elbilsladdning och energilagring - och efterfrågan fortsätter att växa starkt! Just nu söker vi en Orderplanerare till Senergia i Stockholm och Göteborg. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att arbeta på ett företag och i en bransch som är i en stark tillväxtfas. Det finns på sikt stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill!

Vill du vara med på Senergias resa? Välkommen med din ansökan.

Om rollen som Orderplanerare

Du kommer att ha en nyckelroll då du supporterar säljarna i deras affärer och era kunder genom hela resan från beställning till leverans! Du tar emot och administrerar inkommande beställningar i Senergias ärendehanteringssystem och säkerställer att tjänsten levereras komplett. På Senergia jobbar man i sammansvetsade team, - men du kommer att få ta stort eget ansvar och vara en viktig länk mellan kunderna, inköp, logistik och försäljningsteamet. Du servar kunder på telefon och mejl, jobbar administrativt, koordinerar internt och har fokus på problemlösning!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Du tar emot och hanterar ordrar från kunder i ärendehanteringssystem
• Du hanterar kundleveranser, löser problem och koordinerar internt
• Du jobbar primärt med våra största B2B-kunder
• Det är du som har koll på detaljerna och fångar bollarna innan de hamnar mellan stolarna
• Du supporterar säljarna, och tar inkommande samtal från både kunder, inköp och försäljning
• Du har koll på och följer upp leveransen till kund
• Du gör månatliga avstämningar och prognoser

Vem söker vi för tjänsten?

Vi söker dig som är nyfiken, driven och strukturerad och som också brinner för service! Vidare är du analytisk och noggrann med förmåga att se på flöden med ett helikopterperspektiv som till detaljer, då du kommer att behöva prioritera bland leveranserna. Vi ser gärna att du är tekniskt lagd och har ett intresse för branschen med en positiv inställning till att lära dig mer om den.

• Du har erfarenhet från liknande positioner inom orderadministration, logistik eller transportplanering
• Du trivs med att ha många saker igång samtidigt och förlorar inte kontrollen
• Du är noggrann och van att hantera data i Excel och ERP / CRM system
• Du har en hög servicenivå, men kan också se affärsmöjligheter och merförsäljning
• Du drivs av att ta egna initiativ och att jobba i en framåtriktad bransch och företagskultur
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du:

• Har en gymnasieutbildning inom el eller teknik och/eller eller ett starkt intresse för teknik
• Behärskar flera språk

Vad erbjuder Senergia dig?

En härlig teamkänsla och en känsla av att allt är möjligt! Du får bli en del av ett gäng nyfikna, ambitiösa och framåtsträvande personer som gärna hittar på roliga aktiviteter tillsammans. Här är det högt i tak och nya idéer om hur bolaget kan ta nya höjder välkomnas! Du kommer att få en ordentlig onboarding med interna utbildningar och teamträffar. Och långsiktigt finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill.

Tjänstens omfattning

Detta är en heltidstjänst på 40h/v med kontorstider 8-17 på vardagar. Du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult via oss på The Place, för att sedan gå över till en tillsvidareanställning hos Senergia.
Du kommer att utgå från kontoret på Norrtullsgatan 15, Odenplan i Stockholm eller Laxfiskevägen i Partille, Göteborg, med möjlighet att ibland arbeta på distans.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Sökord: orderadministratör, orderplanerare, orderkoordinator, customer support, säljsupport, sales support representative, innesäljare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 18 mars 2023

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024