Orderplanerare till välkänt varuhus

Orderplanerare till välkänt varuhus

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till vår attraktiva kund i norrort söker vi nu dig som tidigare arbetat inom supply chain med orderplanering.
Vår kund gör nu en utvecklingsresa där de behöver fylla på med senior kompetens. Som orderplanerare arbetar du med det globala inflödet av produkter till centrallagret eller/och med utflöde från centrallager till varuhusen.
Du har en central roll i företaget och ansvarar för att varuflödet fungerar kostnadseffektivt. Du arbetar
nära produktchef och koncept för en god lageromsättning och hög prognosriktighet. Du ansvarar för en
hög servicegrad i varuhusen.

Ansvarsområden
Säkra ett effektivt varuflöde under olika säsonger, kampanjer och nyöppningar.
Leveransbevakning av lagda inköpsordrar
Delta i uppstartsmöten för att säkra att leveransplanen innehåller all information
Analysera och identifiera avvikelser av utgående artiklar
Skicka sortimentslista innehållande status på alla artiklar
Supportera varuhusen och svara på alla mejl som inkommer från varuhusen inom 48 timmar
Sortimenstrevidering
Beräkning, validering och optimering av inköpsorder


Arbetstider
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, kontorstider

Kvalifikationer
Högskoleutbildning samt några års erfarenhet från Supply Chain generellt eller planering
specifikt.
God kommunikatör både muntligt och skriftligt
God systemkunskap: affärssystem, excel, power point, prognosverktyg och databas
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vi söker dig som är analytisk, är kommunikativ och har en stark besluts - och samarbetsförmåga. Du har
tidigare erfarenhet av lagerhantering. Du känner dig som en naturlig ledare och det är inga problem för
dig att ställa dig inför grupp och leda andra om det behövs. Vidare har du en god helhetssyn och ser till
att bidra till helheten.




Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-02-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Caroline Karlsson 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 7 mars 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


23 september 2024

Leveransprojektledare till kund i Västerås

Leveransprojektledare till kund i Västerås

20 september 2024