OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av logistik och vill vara med och utveckla order- och planeringsprocessen på Volvo Construction Equipment med kunden i fokus? I Braås, strax utanför Växjö konstruerar och producerar vi anläggningsmaskiner med fokus på en hållbar värld idag och för kommande generationer. Vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor och som Sveriges största konsultbolag hjälper vi dig gärna till nya utmaningar efter avslutat uppdrag.
Det här är vi, Dina nya kollegor
Hos oss får du möjligheten att ingå i ett team på åtta personer där vi tillsammans har ansvar för kontakten mot våra kunder avseende prognos, order och leveransfrågor. Vi har daglig kontakt med kunder och distributörer runt om i världen likväl som ett nära samarbete med produktion och interna funktioner för att optimera processen.
Du får möjlighet att ingå i en grupp som kan erbjuda en självständig tjänst men där stark stöttning finns inom gruppen. Stor vikt läggs vid initiativförmåga, framåtdrift och samarbete.
Vad innebär tjänsten?
* Att medverka i Order to delivery-processen, att vara involverad i frågor från regioner, dealers och distributörer. Att vara delaktig i processen från orderläggning till färdig produkt.
* Att stötta volymplaneringsprocessen, delta vid prioritering av order och validering av prognos samt skeppningsdata i ordersystemet.
* Att vara involverad i produktionsplanering, att aktivt delta i planering mot tillverkningsprocessen för att optimera utfall.
* Att ansvara för inventeringsavstämning gällande artiklar för vår interna tillverkningsprocess.
Tjänsten innebär 50 % orderplanering och 50 % inventeringsavstämning.
Vem är Du?
Vi söker dig som drivs av att arbeta med utveckling av processer samt den egna personliga utvecklingen. Som person är du noggrann, analytiskt och strukturerad i ditt arbete och du har ett flexibelt tankesätt. Vi ser att du har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt sätter alltid kunden i fokus. Du har lätt för att uttrycka dig på engelska både i tal såväl som skrift, då mycket av den dagliga kontakten är på engelska mot våra dealers och marknadsbolag.
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik alternativt annan utbildning med inriktning mot logistik eller motsvarande yrkeserfarenhet. Vi ser också att du har goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system, med fördel SAP samt goda kunskaper inom Excel. Erfarenhet av industri/produktion/lager och liknande arbete är meriterande.
Tjänsten är tidsbegränsad fram till 2024-09-30 och arbetstiden är förlagd till dagtid.
Du har säkert flera erbjudanden att ta ställning till, varför ska du välja oss?
Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi som karriärspartner erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.
Rent formellt bygger en anställning hos oss, ManpowerGroup, på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du självklart även friskvårdsbidrag, läkarbesök på betald arbetstid och andra förmåner.
Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för att du lyckas på ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Vi anordnar även gemensamma träffar för våra konsulter för att bygga sitt yrkesnätverk.