Order/planering/inköp

Arbetsbeskrivning

Lernia AB

Arbetsuppgifter
Vi söker ersättare för en pensionsavgång till en av våra kunder i Växjö. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80 % inom order-planering-inköp på logistikavdelningen. Tillträde senast 2014-01-31.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara:

• Arbetet med att ge bästa service till kunder i ärenden som handlar om orderhantering
• Du blir en viktig del i att bygga långvariga relationer med kunder genom att på ett professionellt och positivt sätt hantera frågor både via telefon och e-post
• Hantera dagliga uppgifter i vårt affärssystem såsom orderregistrering
• Besvara kundfrågor, ge leveransbesked och orderbekräftelser
• Analysera och identifiera förbättringsmöjligheter för kunden
• Försäkra att alla underlag till fakturor som skickas till kund är prismässigt korrekta
• Viss produktionsplanering
• Inköpsavrop


Formell kompetens
Vi söker dig som:
Är utbildad inom ekonomi, administration eller liknande och har någon erfarenhet av att ha arbetat med administration, logistik och/eller försäljning.
Har jobbat med orderhantering och kundservice inom tillverkande företag och har erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP.
Har du erfarenhet av produktionsplanering så är det ett plus.
Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är en nödvändighet.

Personliga egenskaper
Du som söker är serviceinriktad, noggrann, initiativtagande och engagerad i ditt arbete. Du är ansvarsfull och uppskattar ett gott lagarbete samt skapar goda kontakter både internt och externt. Du kan prioritera bland dina arbetsuppgifter för att klara av en stundtals hög arbetsbelastning. Du har ett strukturerat arbetssätt och tycker om ordning och reda. Du har lätt för att identifiera förbättringsmöjligheter och anpassa dig till förändringar. Vi ser vidare att du är utåtriktad, analytiskt lagd och har lätt för att lära nya system.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidare
80%
Dagtid
Växjö

Tillträdesdag
Urval och intervjuer sker under december månad. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.



Lernia är vägen framåt
Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 3 december 2013

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024