Orderprojektledare för 3D-printade komponenter

Orderprojektledare för 3D-printade komponenter

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Orderprojektledare för 3D-printade komponenter. Uppdraget ger en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.

Avdelningen som är relativit ny i Finspång tillverkar 3D-printade komponenter i metall, framförallt komponenter till företagets produkter. Målet är att bygga upp en verksamhet för serieproduktion och avdelningen arbetar mycket med prototyptillverkning i utvecklingsprojekten för de aktuella komponenterna och materialen. Utvecklingsprojekten kan både finnas i Finspång och i andra delar av världen.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Varje ny komponent hanteras som ett projekt. Orderprojektledaren är produktionens representant i de olika utvecklingsprojekten och är länken mellan konstruktion och leverans.

Arbetsuppgifter:
• Kontaktperson mellan kund (mestadels olika typer av utvecklingsprojekt) och produktion.
• Teamledare för ingenjörer, produktionstekniker, kvalitet, material och eventuellt andra roller som behövs för att leverera komponenten.
• Göra kostnadsuppskattningar och offerter.
• Säkra upp att kund och teamet är överens om scope.
• Koordinera arbetsuppgifterna i teamet för att kunna leverera i rätt tid och till rätt kvalitet.
• Följa status under tillverkningen i egen verkstad eller hos underleverantör.
• Leverera komponent och fakturera.
• Processutveckling.

Vanligtvis har orderprojektledaren 10-15 komponenter parallellt i olika faser. Eftersom avdelningen är en ny verksamhet under utveckling så kommer troligen rollen och arbetsuppgifterna att förändras över tid.

Din profil

- Erfarenhet av produktionsverksamhet som t ex produktionstekniker eller produktionsplanerare.
- Erfarenhet av ledarskap för mindre team.
- Språk: engelska, svenska.
- SAP-kompetens är meriteande.

Vi söker dig som är flexibel när det gäller arbetsuppgifter och oplanerade händelser. Du är drivande, engagerad och engagerande. De är viktigt att du är teknikintresserad och är bra på att kommunicera både skriftligt och muntligt. Du bör även brinna för processutveckling,

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare:

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på

073-925 25 86

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2020
  • Ansök senast: 14 december 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


11 oktober 2023