OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pro Optix grundades 2010 med målsättningen att erbjuda den nordiska marknaden ett konkurrenskraftig produktsortiment av fiberoptiska lösningar med stöd av ett expertteam. Detta gör vi genom att vara personliga och engagerade och där glädje ska genomsyra allt vi gör.
Bolaget har idag samma huvudsakliga verksamhet som vid sitt grundande och är idag en av de ledande leverantörerna inom fiberoptiska produkter på den svenska marknaden.
Bland kunderna finner du systemintegratörer, telekom- och internetoperatörer, stadsnät, kommuner, energibolag, universitet och företag. Vi är associerad medlem av Svenska Stadsnätsföreningen (SSNF).
Orderspecialist till Pro Optix
Som Orderspecialist har du en mycket viktig funktion i bolaget och blir navet i att koordinera och supportera kring order, inköp och systemfrågor. Du kommer att ha många kontaktytor, såväl internt som externt och trivs med att hålla ordning och reda.
Du kommer bl.a. att
Ansvara för den dagliga hanteringen och kommunikationen kring inkommande order från företagets kunder.
Ansvara för den dagliga kontakten gällande inköp och leveranser med bolagets leverantörer.
Vara delaktig i att kontinuerligt utveckla bolagets affärssystem och dess stödsystem för att effektivisera processer i syfte att öka värdet Pro Optix kan ge sina kunder och partners.
Ansvara för den löpande verksamheten av kundorder och inköp från leverantör.
Koordinera och kommunicera leveranser och leveranstider.
Underhålla och uppdatera relevant masterdata gällande bolagets kunder, leverantörer och produkter.
Kontroll och registrering av nya kunder.
I rollen rapporterar du direkt till bolagets VD.
Som person
Givet rollens utformning krävs att du har en god kommunikativ förmåga och att du trivs i dialogen med såväl kollegor, kunder som leverantörer. En hel del utländska kontakter ingår varpå du behöver kunna kommunicera obehindrat i text och tal på både svenska och engelska.
Du arbetar strukturerat och systematiskt i olika system och strävar efter utveckling. Vidare är du noggrann med en förmåga att hålla ordning och reda. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, att arbeta såväl självständigt som i team och har ett flexibelt arbetssätt.
Pro Optix lägger stor vikt vid personliga egenskaper då vi är övertygade om att bästa resultat uppnås när du trivs och har roligt tillsammans med dina kollegor på jobbet. Kunskaper och färdigheter som potentiellt saknas vid start kan rätt medarbetare snabbt lära sig med rätt stöd.
Pro Optix är ett mindre bolag och varje medarbetare har ett stort inflytande och personligt ansvar för den gemensamma arbetsmiljön och utvecklingen av bolaget. Tillsammans skapar vi nya lösningar och tjänster för att ständigt utveckla och förbättra bolaget och dess processer.
Bakgrund och erfarenheter
Troligen har du någon form av eftergymnasiala studier inom Ekonomi, Administration, E-handel eller liknande. Vidare ser vi att du har arbetat 2–3 år i en liknande roll med kontinuerliga kundkontakter. Arbetslivserfarenhet kan väga upp i avsaknad av studier.
Som Orderspecialist har du erfarenhet av att arbeta med olika system/affärssystem och har goda kunskaper i MS Officepaketet. Har du tidigare erfarenhet av delaktighet i implementation eller byte av affärssystem är detta meriterande.
Om tjänsten
Omfattning; Heltid, tillsvidare
Placering: Pro Optix kontor i Nacka, minst 3 dagar i veckan på plats.
Start: Enligt överenskommelse
Har du frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen får du gärna kontakta ansvarig rekryteringskonsult;
Niklas Almquist, niklas@avantirekrytering.se, tel. +46 (0)733 640 640
Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt då våra intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!