Orderspecialist – Konsultuppdrag 1 år

Orderspecialist – Konsultuppdrag 1 år

Arbetsbeskrivning

Avanti har utifrån flera års erfarenhet skapat en unik och framgångsrik modell i syfte att säkerställa rätt kandidater och kompetens kopplat till våra uppdragsgivares mål och visioner. Vår samlade kompetens och kundanpassade processer ligger till grund för utvecklande och lyckade samarbeten, rekryteringar och interimslösningar. 

Avantimodellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och bransch. Vi på Avanti har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer kontinuerligt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. Avantimodellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag. 

Orderspecialist – Konsultuppdrag 1 år med möjlighet till tillsvidareanställning
Till vår kund i södra Stockholm söker vi en kommunikativ och initiativtagande Orderspecialist med stor systemvana. Som Orderspecialist har du en mycket viktig funktion och blir navet i att koordinera och supportera kring order, inköp och systemfrågor.

I rollen kommer du bl.a. att
Ansvara för daglig hantering och kommunikation kring inkommande kundorder.
Utveckla och effektivisera bolagets affärs- och stödsystem i syfte att öka värdet som bolaget kan ge sina kunder och partners.
Koordinera och kommunicera leveranser och leveranstider.
Underhålla och uppdatera relevant masterdata gällande bolagets kunder, leverantörer och produkter.
Ansvara för den dagliga kontakten gällande inköp och leveranser med bolagets leverantörer.
Kontroll och registrering av nya kunder.


I rollen rapporterar du direkt till bolagets VD.

Som person
För att lyckas i rollen krävs att du har en god kommunikativ förmåga och att du trivs i dialogen med såväl kollegor, kunder som leverantörer. Rollen innebär en hel del utländska kontakter varpå du behöver känna dig trygg i att kommunicera på både svenska och engelska, i såväl tal som i skrift.

Du är en strukturerad och systematisk person som gillar system och som strävar efter utveckling och effektivisering. Vidare är du noggrann med en förmåga att hålla ordning och reda. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team och har ett flexibelt arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då vi är övertygade om att bästa resultat uppnås när du trivs och har roligt tillsammans med dina kollegor på jobbet. Kunskaper och färdigheter som potentiellt saknas vid start kan rätt medarbetare snabbt lära sig med rätt stöd.

Uppdragsgivaren är ett mindre bolag och varje medarbetare har ett stort inflytande och personligt ansvar för den gemensamma arbetsmiljön och utvecklingen av bolaget. Tillsammans skapas nya lösningar och tjänster för att ständigt utveckla och förbättra bolaget och dess processer.

Bakgrund och erfarenheter
Troligen har du någon form av eftergymnasiala studier inom Ekonomi, Administration, Logistik, E-handel eller liknande. Vidare ser vi att du har arbetat 2–3 år i en liknande roll med kontinuerliga kundkontakter. Arbetslivserfarenhet kan väga upp i avsaknad av studier.

Som Orderspecialist har du erfarenhet av att arbeta med olika system/affärssystem och har goda kunskaper i MS Officepaketet. Har du tidigare erfarenhet av delaktighet i implementation eller byte av affärssystem är detta meriterande. 

Om tjänsten
Omfattning: Heltid
Placering: Södra Stockholm, minst 3 dagar i veckan på plats.
Start: Enligt överenskommelse
Uppdragets längd: Uppskattningsvis 12 månader med goda möjligheter till tillsvidareanställning hos kund.


 

Under uppdraget kommer du att vara anställd av Avanti och vara en del av vår gemenskap. 

Har du frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen får du gärna kontakta ansvarig rekryteringskonsult; 

Niklas Almquist, niklas@avantirekrytering.se,  tel. +46 (0)733 640 640

 

Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt då våra intervjuer sker löpande. Vänligen skicka in ansökan via systemet då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanti Rekrytering & Interim AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2024
  • Ansök senast: 30 maj 2024

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024