Orderspecialister

Arbetsbeskrivning

Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.


Inom Bredband i Sverige har vi byggt upp en ny leveransorganisation som skall drivas av operational excellence. Leveransorganisationen riktar sig till våra företagskunder och bär namnet Customer Operation B2B Delivery. 

Vi söker nu ett antal Orderspecialister till sektionen Contract Order Management. Sektionen ansvarar för att säkerställa och ta ett helhetsansvar gällande beställningar/förfrågningar för utpekade kunder som har funktionsavtal och en utpekad kundingång. Vi ansvarar för att beställda lösningar samt att produkter och tjänster administreras, orderläggs och faktureras med rätt kvalitet och med kundupplevelse i världsklass. Våra kunder är främst stora företag, kommuner och landsting.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Varje kund har en egen kundingång, en Service Desk, med utpekade kontaktpersoner/team. Orderspecialisten i Service Desk orderlägger inom kompetenserna ljud, fast, mobilt, och datakommunikation. Förfrågningar och beställningar tas emot via Callguide och Service desk webb, från utpekade personer hos kunden. För våra säljare är ingången Alpha. Stödsystemen som du jobbar med är bl.a. Alpha, Hera, Front Office, Lokus, X-pris, X-tas, GSM-AHS, samt Ass.

Vi erbjuder

Telia Bredbandstjänster Sverige ansvarar för en viktig affär med en enorm potential. Här kommer du in i ett spännande skede där du får vara med och påverka i förändringsskedet. Din insats kommer att göra avtryck i utvecklingen av Telia och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. TeliaSonera kännetecknas av en internationell, ambitiös och professionell miljö och för att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner

Dina kvalifikationer

* 3-årigt gymnasium och några års arbetslivserfarenhet inom relevant område
* Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift.
* Goda IT kunskaper

Har kunskaper gällande Telias produkter och tjänster är det ett plus. Det är också meriterande, men inte ett krav, om du har kunskap om Telias stödsystem och Kommunikation som tjänst/ Funktionsaffärer.

Vem är du?

Sektionen kännetecknas av kompetens, professionalism, effektivitet, ett starkt engagemang och ett helhetsansvar för kundens ärende. Vi erbjuder hög servicegrad samt hanterar inkomna ärenden enligt de rutiner som avtalats för funktioner. Därför är det mycket viktigt att du ska kunna ge och hålla givna löften, vara tillgänglig, kunna återkoppla lägesrapporter och ha god samarbetsförmåga. Vi sätter stort värde på engagerade och ansvarstagande medarbetare som har stark serviceanda och sätter kundupplevelse i främsta rummet.

Placeringsort: Stockholm/Farsta

Sista ansökningsdag: 31 juli. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag, så vi rekommenderar dig att söka så fort som möjligt.

Kontaktperson: Om du vill veta mer är du varmt välkommen att kontakta: Ann Johansson, ledare Stockholm/Farsta (ej v26-27) 070-5823142, Henrik Röste, ledare Jönköping 073-6240404, Britt-Marie Carlsson 070-5171723.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Hedin
+46 8-504 533 83, +46 72-206 83 83
Ida Wärmefors-Norrby
+46 705808290
Rebecka Salomonsson
+46 725221722
Jessica Laos
+46 31-3414888
Anna Stålmann
+46 72 553 40 34
Per Sommarin

Marie Salebäck

Liselotte Olsson Leijon

Anna P. Johannsson

Johan Elwing
+46 31-3413325 , +46 70-2808325

Sammanfattning

Postadress

None
Stockholm, 10663

Liknande jobb


27 november 2024

18 november 2024

18 november 2024