OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som gillar att koordinera och ha stort kundfokus i ett varierat och fartfyllt arbete!
Som orderupport på säljavdelningen av företagets produkter arbetar du i huvudsak med operativa uppgifter kopplade till företagets orderhantering, som bokning, problemlösning och ändring. Du besvarar, hanterar och driver även speditionsfrågor som bokning av transporter, tulldokument, leveranstider och förhandlar med olika leverantörer. Arbetet bedrivs i en internationell miljö, vilket innebär dagliga kontakter med kollegor, kunder och leverantörer globalt.
Dessa positioner kräver stor flexibilitet och förmåga att snabbt ändra prioriteringar för att möta kundernas behov och kunna lösa problem som dyker upp. Vidare ansvarar du för att utveckla och effektivisera samarbetet med leverantörer enligt företagets strategi. Du kommer aktivt delta i företagets utvecklingsprogram och bidra till arbetet i kundens affärssystem.
Formell kompetens
Utbildning inom teknik, logistik, ekonomi eller administration på lägst gymnasienivå
Goda kunskaper i engelska muntligt och skriftligt är ett krav, andra språk är meriterande
Erfarenhet av orderhantering och/eller speditionsarbete
Erfarenhet av internationellt arbete
Erfarenhet av affärssystem, SAP är meriterande
God IT-kunskap
Goda kunskaper i Excel är meriterande
Personliga egenskaper
Som det framgår av tjänstebeskrivningen, bör du ha rätt driv i kroppen och effektivt och affärsmässigt kunna kommunicera med kollegor och chefer på olika nivåer. Du bör vara bra på att bygga relationer och skapa nätverk. Detta är ett självständigt arbete som kräver att du är initiativrik, vågar fatta egna beslut, göra rätt prioriteringar vid behov och kunna arbeta under högt tempo. Inställningen att göra allt för att kunden skall få rätt tillgänglighet och service är en självklarhet.
Vi kommer lägga störst tyngd vid dina personliga egenskaper.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Konsulttjänst heltid/visstid 6 månader med möjlighet till förlängning.
Det innebär att du är anställd av Lernia Bemanning och arbetar ute hos kund.
Eskilstuna.
Tillträdesdag
Snarast, efter överenskommelse.
Övrig information
Vi ser gärna manliga sökanden för en jämnare könsfördelning på avdelningen.
Sök idag! Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag då intervjuer kommer ske löpande och det är en snabb process. För mer information kontakta Platschef/rekryterare på hanna.karlsson@lernia.se
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson