OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.
https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/
Inledning
Vi är en medelstor domstol centralt placerad i Sundsvall.
Domkretsen omfattar Sundsvalls, Timrå och Ånge kommuner. Vi är samlokaliserade med Rättshjälpsmyndigheten och Hyres- och arrendenämnden i Sundsvall och är sammanlagt drygt 40 medarbetare på arbetsplatsen.
Domstolen och de båda myndigheterna försöker ständigt att utveckla sina arbetsformer för att uppfylla högt ställda krav på rättssäkerhet, effektivitet, öppenhet och tillgänglighet. Vi eftersträvar ett öppet och trivsamt arbetsklimat, där allas delaktighet och ansvarstagande värdesätts.
Domstolen har en permanent säkerhetskontroll. För att bemanna säkerhetskontrollen, den gemensamma receptionen samt för att säkra ordningen i de allmänna lokalerna har tingsrätten en särskild säkerhets- och trygghetsfunktion som bemannas av fyra ordningsvakter.
En av våra ordningsvakter ska nu påbörja en ny tjänst och en kommer att vara tjänstledig för facklig verksamhet. Vi söker därför en - två ordningsvakter.
Arbetet innebär (Arbetsuppgifter)
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tjänstgöra i säkerhetskontrollen, upprätthålla ordningen i domstolens lokaler, ge service under pågående förhandlingar och biträda i arbetet med salsteknik. Du kommer också att arbeta med intern teknik och IT-support. Arbetet innebär också att du utför vaktmästaruppgifter och administrativa arbetsuppgifter som är förenliga med ordningsvaktsuppdraget. Arbetet sker enligt ett fastställt arbetstidsschema.
Vi söker dig som(Kvalifikationskrav)
- Giltigt ordningsvaktsförordnande och erfarenhet av ordningsvaktsarbete
- Du ska ha avslutad gymnasieutbildning eller annan utbildning på motsvarande nivå
- Goda teknik- och IT-kunskaper
- Mycket goda kunskaper att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- En utpräglad känsla för service och kvalitet
Meriterande är genomförd utbildning för att tjänstgöra vid säkerhetskontroll i domstol. Det är även meriterande om du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
Du har personliga egenskaper som innebär att du är noggrann och har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Under perioder med hög arbetsbelastning är din förmåga att prioritera och planera ditt arbete extra viktigt. Du agerar förtroendeingivande i mötet med allmänhet och professionella aktörer. Du har en god samarbetsförmåga och bidrar med din kompetens till arbetsplatsens gemensamma arbete såsom verksamhetsutveckling och fortbildning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övertid och tjänstgöring under kvällstid förekommer. Eventuella bisysslor ska godkännas av lagmannen.
Vi vill gärna ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför.
Intervjuer kommer att hållas löpande
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.