OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningsrätten har flyttar till nya fräscha lokaler centralt i Uppsala. Vi söker nu en medlem till teamet om tre ordningsvakter som bemannar vår nya säkerhetskontroll.
Förvaltningsrätten i Uppsala är en mellanstor förvaltningsdomstol. Hos oss tjänstgör ca 65 personer och domstolen handlägger ett stort antal måltyper rörande bland annat tvister mellan enskilda och det allmänna, dvs stat, region och kommun exempelvis socialförsäkringsmål, skattemål, mål om offentlig upphandling, mål enligt socialtjänstlagen, läkemedelslagen och tvångsingripanden mot person. Vi är en öppen och modern arbetsplats med engagerade medarbetare i en mycket god arbetsmiljö.
Arbetsbeskrivning
Som ordningsvakt arbetar du på domstolens enhet för kansli, säkerhet och service och har den mycket viktiga uppgiften att tillsammans med domstolens säkerhetschef och den arbetsledande ordningsvakten ansvara för ordning och säkerhet i domstolens lokaler. Ordningsvakterna bemannar den fasta säkerhetskontrollen och receptionen samt ansvarar för larm och kamerabevakning och annan teknisk utrustning såsom salsteknik och övriga IT-system samt genomför brandskyddskontroller. I arbetet ingår till stor del såväl lokalhantering som administrativa uppgifter, exempelvis inköp och beställningar, hantering av nämndemän, posthantering, tekniskt underhåll av domstolens lokaler samt intern och extern service. Även vissa måladministrativa göromål kan till någon del komma att utföras av ordningsvakter.
Det är av yttersta vikt att såväl besökare som medarbetare ska känna att domstolen är en säker, trygg och förtroendeingivande plats. För att uppnå detta behöver det regelstyrda och formella arbetet som ordningsvakt i alla lägen kombineras med ett inkännande, gott och förtroendeskapande bemötande. Vi söker därför en trygg person med utpräglad ansvars- och servicekänsla samt med en mycket god förmåga att arbeta situationsanpassat.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har ett aktuellt förordnande som ordningsvakt enligt lag (1980:578) om ordningsvakter med en aktuell giltighetstid vid anställningsdatumet.
• Har eller är beredd att genomgå utbildning för att få behörighet att tjänstgöra i säkerhetskontroll vid domstol.
• Har erfarenhet av att arbeta med säkerhetstekniska system som till exempel larm- och passagesystem samt CCTV och brandskydd.
• Har erfarenhet av att arbeta med administration och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.
Vi vill även att du har följande erfarenheter och personliga egenskaper:
• Du har ett öppet och accepterande sätt och är trygg, stabil och lösningsfokuserad, även i stressade situationer.
• Du har arbetat som ordningsvakt i ett sammanhang där det i stor omfattning har ingått service och bemötande i kombination med säkerhetsarbetet och är ansvarstagande och tar egna initiativ.
• Du anpassar snabbt ditt beteende efter nya omständigheter och har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.
• Du hjälper till att lösa problem och ger god service såväl internt som externt och du ser till helheten i säkerhetsarbetet och domstolens roll i medborgarnas tjänst.
• Du har vana av att arbeta med administration i olika administrativa system.
• Du uppvisar ett mycket gott omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut och handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplaner, mål, policys och riktlinjer.
• Du har mycket goda IT-kunskaper då du som ordningsvakt är behjälplig med att hantera teknik för övrig personal och vid pågående förhandlingar.
Övrigt Välkommen med din ansökan med bifogade betyg och relevanta intyg i din ansökan. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för arbetet enligt ovan angivna kriterier. På grund av de särskilda regler som gäller för kroppsvisitation enligt 9 § lagen (1981:1064) om säkerhetskontroll i domstol ser vi gärna kvinnliga sökande till tjänsten.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lagmannen Leif Gäverth
018-16 73 31
Rådmannen Annika Lowén
018-16 73 18
Chefsadministratör Maria Lindsbo
018-16 73 34
Arkivarie Åsa Wennström
018-16 73 07
Lagman Charlotte von Essen
018-431 63 22
Enhetschef Lina Törnqvist
018-431 63 29
Chefsadministratör Christina Maxén
018-431 63 47
Enhetschef Erik Holmberg
018-431 63 20
Chefsadministratör Christina Maxén
018-431 63 47