Ordningsvakter

Arbetsbeskrivning

Solna tingsrätt har cirka 130 medarbetare och arbetar i moderna lokaler nära Solna centrum. Vi kommer efter en omorganisation som genomförs i början av nästa år att ha fyra dömande avdelningar samt en administrativ avdelning. Vi söker nu två ordningsvakter till den nya administrativa avdelningen.

ARBETSUPPGIFTER
Serviceenheten har idag elva medarbetare och ansvarar för ekonomi- och personaladministration, reception, registratur, arkiv, teknik- och IT-frågor, säkerhet m.m. Den nya administrativa avdelningen som bildas den 3 februari får ytterligare arbetsuppgifter och sex nya medarbetare varav två ordningsvakter. Från den 1 mars 2014 inför vi säkerhetskontroll i entrén för att öka tryggheten i våra lokaler. De två nya ordningsvakterna kommer huvudsakligen att ha följande arbetsuppgifter:

- Arbeta i säkerhetskontrollen samt ordningshållning under förhandlingar och i allmänhetens utrymmen.
- Passerkort, larm och besöksrutiner.
- Brandronder, brandskyddsutrustning och första hjälpen.
- Bemanna receptionen och där arbeta med att ge service till besökare och hantera administrativa uppgifter, exempelvis att boka studiebesök och besluta om ersättning till kallade personer.

En av ordningsvakterna ska vara lokalt säkerhetsansvarig under den regionala säkerhetschefen. I detta ansvar ingår att:

- Hålla kontakt med och rapportera till den regionala säkerhetschefen.
- Ansvara för passagesystem, kamerasystem (CCTV) och korthantering.
- Se till att samarbetet med extern bevakningsleverantör fungerar bra.
- Ansvara för att rapportera incidenter och händelser till regionala säkerhetschefen.
- Ansvara för det lokala brandskyddet och se till att brandronder utförs.
- Vara med i tingsrättens krisgrupp.


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha lägst gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper. Du har genomgått utbildning för ordningsvaktsförordnande och har erfarenhet av att arbeta som ordningsvakt. Du är även villig att genomgå polisens utbildning för säkerhetskontroll om du inte redan gjort det. Anställningen ställer höga krav på service, samarbetsförmåga och ansvarskänsla. Särskilt viktigt för oss är att du är serviceinriktad och vill ta ansvar för en reception där målet är att alla som besöker oss får korrekt service och ett bra bemötande. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt datorvana krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För anställning som lokalt säkerhetsansvarig ska du även ha erfarenhet och kunskap om passage- och kamerasystem (CCTV).

Tingsrätten eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

Välkommen med din ansökan med meritförteckning och löneanspråk senast den 1 december 2013.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rebecca Edvardson
08-561 658 12
Marie Gustafsson (ST)

Gun-Marie Taabu (Jusek)
08-561 658 27
Chefsadministratör Rebecca Edvardson
08-561 658 12
Facklig företrädare Marie Gustafsson (ST)

Rådman Gun-Marie Taabu (Jusek)
08-561 658 27
Handläggarchef Magnus Johansson (dömande avdelning)
08-561 658 94
Chefsadministratör Rebecca Edvardson (målkansli/administrativ avdel
08-561 658 12
Personaladministratör Ulrika Ålund
08-561 658 13
Personaladmininstratör Therese Ohlsson
08-561 658 14

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Domstolar, Solna tingsrätt
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.
  • Våra nya medarbetare anställs på heltid med sex månaders provanställning Arbetstid dagtid vardagar men på sikt kommer det att ingå schemalagt arbete morgon och kvällstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde den 1 februari 2014 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 13 november 2013

Besöksadress

Sundbybergsvägen 5
None

Postadress

Box 1356
Solna, 17126

Liknande jobb


Östersunds tingsrätt söker en eller flera ordningsvakter

Östersunds tingsrätt söker en eller flera ordningsvakter

17 december 2024

Sundsvalls tingsrätt söker en ordningsvakt (vikariat)

Sundsvalls tingsrätt söker en ordningsvakt (vikariat)

17 december 2024

17 december 2024