OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär
Arbetet innebär att ge god intern och extern service samt att medverka till att upprätthålla en hög säkerhetsnivå på domstolen.
I dina arbetsuppgifter ingår bemanning av reception och säkerhetskontroll, support inom bland annat IT, teknik och lokalfrågor. Arbetet innefattar även en stor del av administrativa arbetsuppgifter såsom utlämnande av allmänna handlingar, registrering, avstämning och granskningar samt andra diverse administrativa arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- slutförd och godkänd gymnasieutbildning,
- giltigt ordningsvaktsförordnande,
- något eller några års erfarenhet av arbete som ordningsvakt,
- normalt färgseende,
- mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift,
- god kompetens och intresse inom IT och teknik,
- god administrativ förmåga och intresse för administrativa arbetsuppgifter.
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i kombination med en roll som ordningsvakt kan vara meriterande samt erfarenhet av arbete vid domstol. Det kan även vara meriterande om du genomfört utbildningen Säkerhetskontroll i domstol.
Som person har du hög känsla för service och bemötande. Du är noggrann och lägger stor vikt vid att leverera dina arbetsuppgifter med hög kvalitet. Du har god samarbetsförmåga och tar ansvar för ditt arbete och hela gruppens prestationer. Vid stressiga situationer är du lugn och har förmågan att prioritera ditt arbete och fokusera på rätt saker.
Eftersom variationen och växlingar i arbetet är mer regel än undantag är du flexibel och kan snabbt sätta in dig i nya arbetsuppgifter och hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du kan snabbt ställa om och omprioritera ditt arbete då behov uppstår.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och utvecklande arbete på en modern domstol belägen i en expansiv universitetsstad. Tingsrättens medarbetare är vår viktigaste resurs och som arbetsgivare är vi måna om att våra medarbetare mår bra, trivs och finner meningsfullhet i sitt arbete för att på så sätt kunna bidra till domstolens utveckling. Arbetssättet vid domstolen präglas av lagarbete i ett gott arbetsklimat.
Vilka är vi
Värmlands tingsrätt är en allmän domstol, vars främsta uppgift är att handlägga och avgöra brottmål, tvistemål och domstolsärenden. Tingsrätten avgör ca 6000 mål och ärenden om året varav merparten är brottmål. Tingsrätten har ca 55 anställda och på domstolen arbetar rådmän, fiskaler, notarier, beredningsjurister, handläggare samt administrativ personal.
Tillsammans verkar vi för att upprätthålla regeringens verksamhetsmål att snabbt och rättssäkert avgöra de mål och ärenden som inkommer till domstolen. Tingsrätten är samlokaliserad med Förvaltningsrätten i Karlstad och belägen i Rådhuset, Stora Torget, Karlstad.
Läs mer om arbetsplatsen https://www.domstol.se/varmlands-tingsratt/.
Övrigt om anställningen
Vi söker en eller flera ordningsvakter på tillsvidareanställningar, heltid, med inledande provanställning.
Arbetstiderna är dagtid, visst övertidsarbete kommer att ingå i anställningen eftersom rättegångar ibland pågår efter ordinarie arbetstids slut.
För att vi ska kunna bedöma din ansökan så ber vi dig att göra följande:
- Beskriv varför du söker anställning som ordningsvakt med administrativa arbetsuppgifter hos oss och beskriv på vilket sätt du kan bidra till domstolens verksamhet i ditt personliga brev,
- Bifoga ditt CV,
- Bifoga en kopia på ditt ordningsvaktsförordnande.
Sista ansökningsdag är 18 november, urval och intervju sker löpande. Är du intresserad? Sök redan idag!
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.