OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningsrätten i Stockholm är landets största domstol. Domstolen har omkring 550 medarbetare och handlägger ungefär 500 olika måltyper. Stora målgrupper är migrationsmål, biståndsmål, socialförsäkringsmål, skattemål och mål om offentlig upphandling. Domstolen har en viktig samhällsuppgift att se till att medborgarna får en rättssäker och effektiv prövning av myndighetsbeslut. Domstolen arbetar aktivt med utvecklingsfrågor och strävar mot att vara en modern och öppen arbetsplats med engagerade och ansvarstagande medarbetare. Domstolen verkar för en god kompetensutveckling för alla medarbetare. Verksamheten präglas av professionalism, ansvar och respekt. Domstolen vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningsrättens administrativa avdelning är indelad i en administrativ enhet, en enhet för registrering och arkiv samt en serviceenhet. Serviceenheten som främst omfattar kontorsservice och IT-funktion söker nu tre nya medarbetare för tjänsten som ordningsvakt/vaktmästare. Tjänsterna är nya i sin utformning och innebär växelvis arbete som ordningsvakt och vaktmästare enligt ett roterande schema. Arbetet är varierande med tonvikt på säkerhet samt service för såväl förvaltningsrättens medarbetare som besökare.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
• Tjänstgöring i vår reception
• Internservice såsom t.ex. posthantering, kopiering, lämna ut passerkort, hjälpa till vid ommöblering och intern flytt
• Förebyggande arbete med förvaltningsrättens säkerhetssystem gällande larm m.m.
• Tekniskt stöd i samband med förhandlingar gällande utrustning för video- och telefonkonferens
• Internutbildning av salsteknik och salssäkerhet
• Medverkan vid säkerhetskontroll
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning. Har du erfarenhet av liknande arbete som beskrivs ovan samt arbete som ordningsvakt är det en merit. Det är ett krav att du har svenskt medborgarskap, giltigt ordningsvaktsförordnande samt B-körkort. Vidare krävs att du behärskar både svenska och engelska i tal.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Då arbetet är omväxlande ställs det höga krav på flexibilitet och initiativförmåga. Arbetet innebär även många kontakter både internt och externt, därför är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga.
ÖVRIGT
Tjänsten är säkerhetsklassad och ställer krav på svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att ske.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Lövqvist
08-561 680 84
Tanja Lindqvist
08-561 680 91
Anna-Maria Åslund Nilsson
08-561 680 71
Karin Lantz, PA-specialist
08-561 686 20
Eva Ramm-Ericson, kanslienhetschef avdelning 3
08-561 682 29
Åsa Steiner, kanslienhetschef avdelning 3
08-561 683 35
Anna Cahling, kanslienhetschef avdelning 1
08-561 685 18
Karin Dahlin, chefsrådman avdelning 2
08-561 688 37
Chefsrådman avdelning 2 Karin Dahlin (kontaktperson för frågor om tjänst
08-561 688 37
HR-specialist Åsa Hellgren (kontaktperson för frågor om proces
08-561 686 20