OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Örebroporten är ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet och samhällsnytta. Marknadsvärdet på fastigheterna är 3 600 Mkr med en sammanlagd yta på 362 000 kvm. Vi är 30 anställda och ägs av Örebro kommun. Läs mer på www.orebroporten.se
ANSVARSFULL ROLL MED GODA UTVECKLINGSMÖJLIGHETER
Om rollen
Som teknisk förvaltare ansvarar du för ett antal "egna" fastigheter men du är också rådgivande och ett stöd för hela organisationen. Du har ett brett ansvar för den dagliga driften vilket innebär mycket kontakter med hyresgäster, teknisk översyn, planering av underhållsarbete liksom åtgärder vid oplanerade incidenter. En stor del av det dagliga arbetet genomförs tillsammans med våra fastighetstekniker för vilka du har en koordinerande roll och samordnar aktiviteterna i fastigheterna. I ditt ansvar ingår även att arbetsleda de entreprenadföretag som vi har avtal med.
Förutom det övergripandet ansvaret för den dagliga driften har du ett ekonomiskt ansvar som innefattar budgetarbete, prognoser och ekonomisk uppföljning.
Vi arbetar i digitala förvaltnings- och energioptimeringssystem och du får god hjälp från ekonomiavdelningen och förvaltningsadministratören. Du ingår i en grupp tillsammans med fyra förvaltare och rapporterar till förvaltningschefen. Vi finns i fina lokaler vid Behrn Arena i centrala Örebro.
Vår kandidat
Vi ser gärna att du har en tydlig fastighetsteknisk bakgrund från bygg-, fastighets- eller installationsbranschen. Erfarenhet av energioptimering, och/eller styr- och reglerteknik inom värme och ventilation är meriterande. Viktigt är att du har en nyfikenhet att följa med i den teknik som krävs för att förvalta fastigheter på ett modernt sätt.
Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har ett professionellt bemötande. Du är lösningsorienterad och kan se saker från flera perspektiv. Du stimuleras av ansvaret det innebär att självständigt förvalta ett antal fastigheter men du är också en lagspelare som delar med dig av din kompetens. Är du en utåtriktad person som drivs av mötet med andra människor har du goda förutsättningar att lyckas i rollen hos oss.
Vi erbjuder
Vi är en flexibel och effektiv organisation som lever efter våra värderingar. Förändringar präglar vår vardag och kunden står alltid i centrum. Hos oss får du möjlighet att samarbeta med människor med hög kompetens inom sitt område. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.
Kontaktuppgifter
Vi samarbetar med Consensus i den här rekryteringen. Har du frågor är du välkommen att kontakta Lena Ahlin, tfn 070-374 34 94. Ansökan registrerar du på consensus.nu så snart som möjligt, dock senast 6 april.
Välkommen!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
Konsultchef Peter Åberg
019-265411
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
HR konsult Elin Larsson
019-26 25 15
HR konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Researcher/HR-konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94