OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en ORDERMOTTAGARE med teknisk kompetens Som ordermottagare ingår du i ett kundserviceteam och är en viktig del av företagets satsning på att utveckla försäljningen på den svenska marknaden. Dina arbetsuppgifter innebär att ta emot kundernas order och överföra dem till beställningar i företagets system. I arbetsuppgifterna ingår också leveransbevakning samt att ge information och råd om produkter och tjänster till företagets kunder. Till dina övriga huvudsakliga arbetsuppgifter hör också att ta emot och behandla förfrågningar samt att registrera och ändra alla typer av order. Du genomför krediteringar och återköp, lämnar priser och rabatter till kunder och upprättar vid behov också offerter enligt instruktioner och attestregler. Du skall i din roll som ordermottagare ha god kännedom om Företagets organisation för att på så sätt kunna ge kunden bästa möjliga service. Vi ser gärna att du har teknisk eller ekonomisk utbildning på gymnasienivå. Du har ett par års arbetslivserfarenhet, gärna som innesäljare eller ordermottagare. Du är van att arbeta i IT-miljö. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska, kunskaper i franska och tyska är meriterande. Då företaget satsar på att utveckla sina medarbetare ser vi gärna att du har ambitionen att utvecklas. Som person är du noggrann och serviceminded. Vidare är du öppen, social och flexibel och inte rädd för att ta egna initiativ samt fatta egna beslut. Tjänsten söker du via vår hemsida www.proffice.se Uppdraget löper på 6 månader med möjlighet till anställning hos kund.