OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till att stärka kunskapen om besöksnäring och turism brett hos samhällets aktörer? Trivs du att hämta in, sprida och dela insikter och erfarenheter? Välkommen att bli en del av vårt team som varje dag gör insatser för att stärka förutsättningarna för Sveriges arktiska resmåls besöksnäring. Då vår nuvarande Organisationskommunikatör går vidare till nya arbetsuppgifter inom organisationen har vi nu en ledig tjänst.
Du kommer arbeta i en verksamhet i ständig rörelse, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad. Vi på Swedish Lapland Visitors Board välkomnar dig till ett omväxlande och spännande uppdrag i en varierande, dynamisk och internationell miljö. Du blir en del av många intressanta samarbeten i en verksamhet som präglas av engagemang och samverkan.
OM TJÄNSTEN – vi vill att du
• ansvarar för att planera och genomföra organisationen Swedish Lapland Visitors Boards kommunikationsinsatser i syfte att stärka kunskapen om besöksnäring och turism, i huvudsak lokalt och regionalt, men ibland även nationellt och internationellt
• hämtar in, sprider och delar insikter, kunskap och erfarenheter om turism, besöksnäring och organisationen Swedish Lapland Visitors Boards verksamhet i relation till organisationens målgrupper, intressenter och samarbetspartners såväl lokalt, regionalt, nationellt som internationellt.
• tydliggör och synliggör organisationsvarumärket Swedish Lapland Visitors Board
• tillsammans med kollegorna inom verksamhetsområdet Varumärke och kommunikation förnyar och vidareutvecklar kommunikationsarbetet
• tar fram och genomför kommunikationsplan med kanalstrategi och uppföljning
• producerar content/innehåll för distribution via både tryckta och digitala format
• agerar redaktör och skribent för swedishlaplandvisitorsboard.com
• agerar redaktör och skribent med innehållsansvar för sociala kanaler
• skapar nyhetsbrev och andra typer av utskick
• planerar och genomför relationsbyggande kommunikationsinsatser gentemot kommuner, lokala företrädare, regioner och företag, så som möten, informationsträffar och webinars.
• företräder organisationen vid officiella sammanhang; presentationer, föreläsningar och paneldebatter
• projektrapporterar, från korrekturläsning till att plocka ut relevant information och resultat för spridning till projektfinansiärer och andra intressenter
• producerar pressreleaser; planerar, skriver och distribuerar
• bidrar vid organisationens evenemang: planering, samordning, genomförande och uppföljning
• säkerställer att rätt insatser genomförs på ett optimerat sätt för att nå utpekade mål i Swedish Lapland Visitors Boards affärsplan samt Norrbottens Regionala Utvecklingsstrategi och Smart Specialiseringsstrategi
• • • •
KVALIFIKATIONER – vi vill att du:
• har relevant akademisk examen, utbildningar eller motsvarande arbetslivserfarenheter
• har ett par års erfarenhet av liknande tjänst inom kommunikation
• är en fena på att formulera kärnfulla budskap
• har erfarenhet att bygga organisationsvarumärken
• har vana av ansvar för officiella konton i sociala medier
• har god kunskap om besöksnäring och/eller turism
• behärskar verktyg som:
Indesign och Photoshop, bra om fler program inom Adobe-familjen
WordPress och andra publiceringsverktyg för poddar och livesändningar i sociala medier
CRM-system – vi använder Superoffice
Projektverktyg – vi använder bland annat Basecamp
System för massutskick av mail – vi använder Mailchimp och Superoffice
• dokumenterade erfarenheter av att arbeta resultatorienterat, drivande, ansvarstagande och strukturerad gällande planering, prioritering och agerande – baserat på förmågan att tänka strategiskt samt arbeta taktiskt
• hög administrativ förmåga, vana av att ta ansvar för planering, budgetering, resultatuppföljning och återrapportering samt god kunskap i administrativa system och dokumenthantering,
• talar och skriver både på svenska, engelska och ytterligare språk som exempelvis samiska, meänkieli är meriterande
• har körkort B och möjlighet att resa i tjänsten
Meriterande om du har erfarenhet av att producera podcast och digitala livesändningar via sociala medier samt har erfarenhet av foto.
• • • •
VI VILL ATT DU SOM PERSON
• är trygg, positiv och prestigelös och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt
• har förmåga att arbeta självständigt, men också uppskattar det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor
• har ett strukturerat arbetssätt, är en van talare och ser god service som en självklarhet
• tar egna initiativ, prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och får saker ur händerna
• värderar och ser nyttan av samarbete och dela kunskap med andra och har en förmåga att entusiasmera andra
• • • •
OM TJÄNSTEN:
• Visstidsanställning tom 25.12.31 med möjlighet till tillsvidareanställning under perioden.
• Omfattning: 100 %
• Placeringsort: inom Norrbottens län
• Är en del av organisationens verksamhetsområde Varumärke och kommunikation som leds av Camilla Bondareva
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och är övertygade om att mångfald och jämn könsfördelning utvecklar verksamheten.
• • • •
ANSÖKAN: Sista dag att ansöka är den 30 november 2023. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag.
Kontakt, frågor och mottagare av ditt cv och personligt brev där du beskriver varför just du borde bli vår nya kollega: camilla.bondareva@swedishlapland.com