Organiserad Traffic Coordinator till fordonsföretag

Arbetsbeskrivning

Organiserad Traffic Coordinator till fordonsföretag
Har du ett intresse för att arbeta inom logistik och transport, god kunskap inom Officepaketet liksom god svenska och engelska i tal och skrift? Skulle du dessutom beskriva dig som organiserad, analytisk och flexibel? Då har vi nästa uppdrag för dig! Randstad söker nu, för omgående behov en Traffic Coordinator till ett fordonsföretag på Hisingen, Göteborg.

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid, omgående behov och tillsvidare.

Arbetsbeskrivning
I den här rollen får du en möjlighet att komma in i en spännande tjänst för ett av Sveriges största företag. Du kommer vara transportmaterialansvarig för global export/import och ha en central kontakt med godsterminal och godsmottagare.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta;

• säkerställa att export/import leverans kommer fram säkert till slutdestination.
• arbeta för ständiga förbättringar i transportprocessen liksom delta och driva problemlösningsaktiviteter.
• proaktivt identifiera och hantera avvikelser och informera godsmottagare.
Kvalifikationer
Här behöver du;

• god svenska och engelska i både tal och skrift.
• god kunskap inom Officepaketet.
Det är fördelaktigt om du har;

• erfarenhet från logistik / transport som anses relevant.
• god kunskap i en eller flera utav affärssystemen SAP/LES, Movex, Atlas, FADS eller TIR.
• erfarenhet från transportmaterialprocesser.
Som person tror vi att du är organiserad, analytisk och flexibel liksom trivs i en roll där du får ta initiativ och använda dina färdigheter i problemlösning och service. Skulle du dessutom beskriva dig som en strukturerad lagspelare med en god kommunikationsförmåga är detta en perfekt tjänst för dig.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-03-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Daniel Svensson | daniel.svensson@randstad.se [ mailto:daniel.svensson@randstad.se ] | eller Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se [ mailto:niclas.norenius.marander@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 31 januari 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


2 november 2024

1 november 2024