OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I vår samhällskritiska roll arbetar vi på Oriola i vårt uppdrag "Health for Life" att i Sverige och Finland förbättra människors hälsa genom marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Med våra mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige förenar vi konsumenter och läkemedelsföretag på ett unikt sätt genom säkra och pålitliga leveranser av läkemedel och apoteksprodukter. Vi är en effektiv och pålitlig länk mellan läkemedelsföretag och konsumenter, där vi tillhandahåller kundvänliga och kvalitetssäkrade helhetslösningar. Vill du vara med oss i att stötta samhället med ditt engagemang, din lojalitet och kompetens är du varmt välkommen till oss!
Vad söker vi?
Rollen, som är en ny roll hos oss, ingår i Operativa inköpsavdelningens team som ansvarar för inköp av receptfria läkemedel och handelsvaror till våra kunder, bl a apoteken. I rollen som Supply chain analyst ansvarar du för att säkerställa utvecklingen av avdelningens KPI'er, analysera utfall och föreslå förbättringar samt aktiviteter. Tillsammans med olika intressenter inom Oriola ansvarar du för att driva förbättringar och aktiviteter.
Rollen ansvarar också för diverse Supply chain relaterade analyser för att identifiera problemområden och föreslå förbättringar för att öka Operativt inköps utfall.
Nedan följer exempel på dina arbetsuppgifter:
• Samla in och analysera Supply chain data för att identifiera problematiska områden och föreslå förbättringar
• Uppföljning, analys och rapportering av befintliga KPI'er, bl a Servicegrad, samt utveckla och identifiera behovet av nya KPI'er
• Ta fram information till teamet att agera på för att kunna uppnå den utlovade servicegraden till kunderna, kontroll över lagervärde och lageromsättningshastighet
• Leverantörsanalyser ur ett logistikperspektiv i syfte att effektivisera varuförsörjningen med god tillgänglighet för våra kunder
• Ta fram förbättringsförslag på Operativa inköpsavdelningens arbetssätt, processer och rutiner
• Skapa och driva ändringsbehov (change request) mot IT i syfte att utveckla rapporter och fält i ERP och andra system
Vad krävs för att lyckas i rollen?
• Universitetsexamen inom teknik eller ekonomi med inriktning på supply chain/inköp. Alternativt minst två år av eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller motsvarande erfarenhet erhållen genom annan utbildning och arbetserfarenhet.
• Rollen kräver minst två års erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter inom controlling, rapportering, förbättring och analys av Supply chain och gärna inom logistikverksamhet.
• Förmåga att analysera data och dra affärsrelevanta slutsatser utifrån dem
• God datavana, med kompetens inom Microsoft Office med avancerade Excelfärdigheter och kan hantera stora mängder data
• Erfarenhet av att kartlägga och förstå affärsprocesser samt erfarenhet av större affärssystem och kravställning mot IT-avdelningen
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Viss erfarenhet av projektarbete
Du beskriver dig själv som en analytisk och lösningsorienterad person samt drivs av att förbättra och utveckla problemområden. En ordningssam och noggrann person som finner stor tillfredsställelse i lösa problem och avsluta projekt och tvekar inte att dyka djupt ner i diverse dataanalyser. För dig är kvalitet är viktigare än snabbhet. Däremot har du förmågan att veta när det är läge att släppa en uppgift som är tillräckligt bra för att möta kundens behov. Du kan ifrågasätta felaktigheter utan att upplevas som kritisk och gör din röst hörd i de lägen det krävs. Du har en förmåga att anpassa din kommunikation och kan beskriva dina analyser och förbättringsförslag på ett sätt till resten av verksamheten som gör det möjligt för Oriola att genomföra ett effektivt förändringsarbete.
Praktisk information
Rollen är en heltidsanställning med placering på Lindhagensgatan i Stockholm. Beroende på kandidat är tillträdet snarast möjligt enligt överenskommelse.
Då vårt urval sker löpande ber vi dig att skicka in ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att vända dig till vår rekryterande chef Lena Ehinger Ek, som är Director of Operational Purchasing på 072-7430257.
Välkommen till oss!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström