Orkla, Customer Service - export

Orkla, Customer Service - export

Arbetsbeskrivning

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng´s, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och har runt 1 600 anställda i Malmö, Eslöv, Simrishamn, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara "Din vän i vardagen" genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Vill du arbeta med varierande arbetsuppgifter som ställer krav på flexibilitet och problemlösningsförmåga? Som Customer Service-medarbetare inom export kommer du att bli en del av Orkla Foods Supply Chain-organisation. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen ansvarar du för hela exportflödet från order till fakturering och att ge god service till Orklas kunder. Detta är en koordinerande roll som innebär mycket samarbete, både med teamet och med kunder, leverantörer samt andra avdelningar inom företaget.

Din placering kommer att vara på Orklas huvudkontor i Malmö och du rapporterar till Customer Service Manager inom Orklas Supply Chain-organisation.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I din roll som Customer Service-medarbetare inom export kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:

- Orderhantering via mail i affärssystemet SAP S4

- Tulldokument som hanteras i GCT
- Exportdeklarationer
- Utveckling av rutiner och processer som rör export och tull
- Transportbokningar
- Bevakning av leverans och restorder
- Reklamationshantering
- Registervård, kund- och leveransregister
- Kundkontakt, proaktiv återkoppling på frågor från kunder

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av arbete i en administrativ och koordinerande serviceroll med kundkontakt, helst inom spedition, export, import och tullhantering. Om du haft en liknande tjänst inom FMCG och/eller livsmedelsbranschen är detta mycket meriterande. Vi ser gärna att du har jobbat i SAP, och du är utan tvekan en van och kunnig användare av Officepaketet. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både i tal och skrift.

Vidare tror vi att du är en flexibel, självgående och lösningsorienterad person som trivs med att jobba i ett högt tempo och drivs av att förbättra processer och rutiner. Då du kommer att ha många kontakter både inom och utanför bolaget är det viktigt att du trivs med och har god vana av att samarbeta och kommunicera med flera olika parter. Du har förmåga att analysera och se helheten samt kan självständigt fatta beslut och redogöra för dessa.

Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!

Kontaktperson och ansökan

Då vi samarbetar med Badenoch + Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Senior Consultant Matilda Rodey, matilda.rodey@badenochandclark.se, om du har frågor om tjänsten eller processen.
Du ansöker på www.badenochandclark.se. Observera att vi inte accepterar ansökningar via epost.
Sista ansökningsdag är den 12 mars 2021. Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Staffan Heidenberg

Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch + Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2021
  • Ansök senast: 12 mars 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 37
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 37
STOCKHOLM, 11145

Liknande jobb


25 november 2024