Orrefors Kosta Boda söker en Account Manager till områdena HORECA/B2B

Arbetsbeskrivning

Vi söker en resultatinriktad Account Manager med energi och driv som vill vara med och utveckla Orrefors Kosta Boda. Kunden får uppleva det lilla företagets känsla kombinerat med det stora bolagets resurser. Vi söker dig som kan göra en tydlig skillnad i vår organisation och vi tror att du kommer att trivas och prestera bäst då du själv kan styra över din tillvaro och vardag. Vi söker därför en lojal och positiv person som trivs med frihet under ansvar och som ser möjligheter istället för svårigheter.

I rollen som Account Manager kommer du att vara med och öppna upp ett nytt område. 70% av tjänsten kommer att vara i vårt område B2B som redan är etablerat. 30% av tiden kommer du att ägna åt att öppna upp området HORECA där du kommer att bearbeta återförsäljare mot Hotell, Restaurang och Café. Med tiden kommer du att lägga mer och mer tid på HORECA. Då Orrefors Kosta Boda, som producerat högkvalitativa produkter sedan 1898, står för exklusiva produkter söker vi dig som klarar av att sälja på kvalitet snarare än pris.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:


         Eget kundansvar
         Nykundsbearbetning
         Tillsammans med kunden utveckla deras verksamhet
         Delta på mässor och kundevent


Ditt arbetsfält inom B2B är Mälardalen med omnejd och tjänsten utgår från vårt kontor i Stockholm därmed ser vi gärna att du är bosatt i Stockholmstrakten. Gällande HORECA kommer du att bearbeta hela landet enligt dialog med din chef.

Vi söker dig som har en stark drivkraft och positiv energi. Du triggas av att göra bra och lönsamma affärer! I din säljroll är du bra på att bygga relationer och känner ett stort engagemang och intresse både för människor och affärer. Tidigare erfarenhet av B2B eller profilförsäljning är meriterande, liksom vana att skriva offerter, men det är dina personliga egenskaper, din sociala kompetens och ditt driv som är viktigast för oss. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i båda tal och skrift. Du är prestigelös och stimuleras av nya utmaningar. Du kommunicerar dina idéer och förslag på ett enkelt och tydligt sätt och har hög integritet. Du har ett tydligt kundfokus och en förmåga att arbeta självständigt.

Dina arbetsuppgifter innefattar nykundsbearbetning, kundvård och kontinuerlig kontakt med dina kunder inom ditt ansvarsområde. Du ansvarar för sälj och budgetplanering, marknadsaktiviteter och uppföljningar. Du kommer att vara på resande fot större delen av din tid vilket innebär att du måste ha god förmåga att arbeta självständigt.

Datorkunskap i MS Officepaketet och körkort är ett krav.

Till din hjälp får du arbeta med ett av Sveriges mest välkända och välrenommerade varumärken i en dynamisk organisation med fina utvecklingsmöjligheter.   

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnly och rekryteringskonsult Kristian Ekelund. För svar på frågor kring tjänsten går det bra att höra av sig till Kristian på kristian.ekelund@salesonly.se eller på 073-521 65 87.

 

Sökord: Account Manager, AM, sälj, säljare, fältsälj, KAM, Horeca, B2B, b2b,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SalesOnly Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 januari 2017

Besöksadress

Traktorvägen 6B 226 60 Lund
None

Postadress

SVEAVÄGEN 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Account manager

23 december 2024

25 december 2024

25 december 2024

23 december 2024