OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administratör ut i fingerspetsarna och gillar att arbeta med människor i en varierad och ansvarsfull serviceinriktad roll?
Då har vi tjänsten för dig!
Orthex är inne i en period med stor tillväxt och stark tro på framtiden. Det innebär utmaningar i organisationen som ska bli effektivare och ännu mer hållbar. Människorna på arbetsplatsen trivs, men omorganisationer och förändringar innebär alltid nya utmaningar. Vi bygger nya grupper med våra värderingar och kärnvärden i Fokus. Därför gör HR avdelningen en omorganisation och tillsätter en HR-assistent som skall vara med på resan.
Som HR-assistent arbetar du tajt med HR chefen som du även rapporterar till.
Rollen som HR-assistent är bred, arbetsuppgifterna kan variera beroende på vad som händer på företaget och vad som är prioriterat.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Personaladministration, lönehantering mot Kontek outsourcing.
Administration/support i personalrelaterade frågor.
Rapportering till myndigheter och fackliga organisationer.
Stöd till HR chefen i rekryteringsärenden.
Stöd till HR chefen runt arbetsrätt /arbetsmiljö.
Administration av (HR) manualer och statistik.
Stöd till HR chefen och platschefen i kommunikationsprocessen.
Kvalifikationer
Vi söker dig med Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom personal- och löneadministration. Meriterande är att ha erfarenhet av arbetsrätt och systematiskt arbetsmiljöarbete. Det är ett krav att du kan hantera löne- och administrationssystem, Kontek är meriterande.
Du har goda kunskaper i MS Office och sociala medier. B-körkort. Svenska och engelska i tal- och skrift.
Om dig
Som HR-assistent hos oss förväntas du vara strukturerad och lösningsorienterad. Du brinner för kommunikation och kontakt med människor och engagerar dig på individnivå. Som person är du proaktiv och ligger steget före, du vill alltid skapa ordning och ge en bra service.
Vi erbjuder
Orthex är ett framgångsrikt växande företag med en stabil ekonomi och organisation. Här finns stora möjligheter att kunna påverka och utforma sin arbetsdag. Som HR-assistent erbjuds du ett varierande arbete med många kontaktytor både internt och externt. Du kommer att kunna bidra till förbättrings- och utvecklingsarbete för att ligga i framkant vad det gäller personalens trivsel.
Vi vill att du ska utvecklas och främjar utbildning vid behov inom avdelningens datasystem och inom HR.
Om oss
Orthex Group är Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter som gör livet enklare för kunden. Idag har Orthex Group kunder i över 40 länder på fyra kontinenter. Gruppen äger tre egna fabriker och lanserar en mängd funktionella produkter varje år. Orthex Group har tilldelats den prestigefyllda internationella utmärkelsen Red Dot Design Award för sin harmoniska nordiska produktdesign. Gruppens varumärken inbegriper SmartStore (förvaringsboxar), GastroMax (köksprodukter) och Orthex (ett stort urval av produkter för hemmet och trädgården). För närvarande har Orthex Group cirka 300 medarbetare och en total omsättning på över 70 miljoner euro. Läs mer: www.orthexgroup.com.
I denna rekrytering har Orthex Sweden i Tingsryd valt att samarbeta med Flodin.
Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se
För mer information om denna tjänst kontakta Peter Flodin 073 325 52 33.
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.
Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor.
Välkommen med din ansökan!