OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Variation, spännande arbetsuppgifter, möjlighet att styra sina arbetsuppgifter, lösningsfokus och teamarbete – det är så våra medicinska sekreterare beskriver sitt viktiga arbete i Region Kronoberg. Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas som person och inom din profession.
Ortopedkliniken bedriver specialistvård i Växjö och Ljungby. Inom ortopedkliniken i Växjö arbetar de medicinska sekreterarna med vårdadministration inom ortopedkliniken och akutgeriatriska kliniken.
Vi är i dagsläget är 14 medarbetare med varierande arbetsuppgifter och roller. Alla våra medarbetare har en grundkompetens som medicinsk sekreterare Vi servar ortopedkliniken i Växjö med ortopedmottagning och avdelning 19 samt akutgeriatriska kliniken med avdelning 13 och geriatrisk mottagning.
Vi är måna om din fysiska och psykiska arbetsmiljö och erbjuder dig en ergonomiskt utformad arbetsplats och trevliga kollegor som skapar en god gemenskap. Som nyanställd får du handledare som ger dig introduktion i arbetet och finns som ett stöd för dig. Några av oss arbetar delvis på distans.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en kliniksekreterare som ska arbeta inom verksamhetsområdet ortopedi med övervägande klinikövergripande arbetsuppgifter, att arbeta med ledningsstöd för ortopedklinikens verksamhetschef och ledning samt serva läkargruppen med bland annat PA-stöd, introduktion, behörigheter och IT-administration.
I rollen ingår också ekonomiadministration, arbete i vårt dokumenthanteringssystem Platina, avvikelsehantering i Synergi samt att föra minnesanteckningar/protokoll och i vissa grupper vara sammankallande för möten.
Vi erbjuder dig personlig utveckling utifrån din ambition och erfarenhet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör/ läkarsekreterare och har goda kunskaper inom IT och i svenska språket. Du ser utvecklingsarbete som en naturlig del i vardagen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i Cambio Cosmic och andra system och applikationer, såsom Raindance, Platina, Synergi, QlikView.
Du har en betydelsefull roll hos oss. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter med patienter, andra enheter och yrkeskategorier, värderar vi att du har ett gott bemötande, god kommunikativ förmåga, är noggrann och kan ge god service. Du behöver vara öppen för utmaningar, flexibel, kunna koordinera, ha en blick för detaljer och lösa oförutsedda händelser. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Löpande rekrytering tillämpas.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.