OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Stena Line har vi en vision om att allt hänger ihop. Genom att sammanföra människor och varor möjliggör vi tillväxt för både företag och samhället. Vi befinner oss just nu på en spännande resa som drivs av teknik och nya digitala vanor, vilket utvecklar vår verksamhet och skapar värde för våra kunder.
Vad kommer du arbeta med?
Som OSS Junior Assistans manager kommer du att ha en viktig roll i OSS organisationen ombord, ett stort stöd till våra OSS chefer ombord för att säkerställa rutiner, arbetsuppgifter och andra moment. Du kommer få verktyg under gång för att vara redo att axla andra nyckelpositioner ombord. Ni kommer lägga stor vikt vid teamwork, där ni tillsammans ombord leder, engagerar och motiverar era kollegor i det dagliga arbetet. Du är en nyckelspelare för att vi tillsammans skall uppnå en god service till våra gäster ombord.
Några av dina ansvarområden:
- Leda och motivera medarbetarna i det dagliga arbetet
- Ekonomisk administration och redovisning
- Stort fokus på det dagliga arbetet inom hotell, retail och F&B
- Ansvara för leveranser, inventeringar, beställning av varor och back office rutiner tillsammans med OSS cheferna
- Introducera nya medarbetare.
Du skall ha viljan att axla andra positioner ombord, viljan att lära dig mer, vi vill även att du skall kunna axla rollen som Duty Manager eller Assistant Manager för tex täcka ledighet och frånvaro.
Vem är du?
Hos oss på Stena Line är din personlighet minst lika viktig som din kompetens. Du är driven och har en önskan om att utvecklas. En förståelse för affärer och en vilja att leda och driva verksamheten framåt. Du uppskattar att arbeta målfokuserat och har en god kommunikationsförmåga. Att leda och motivera andra för att nå gemensamma mål är något du uppskattar och är duktig på.
Kvalifikationer:
- Gymnasiekompetens, gärna inom inom Hotell & Restaurang, akademisk utbildning inom Service Management eller annan relevant yrkesutbildning.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom service och försäljning
- God datakunskap och systemvana
- Flytande engelska och svenska i tal och skrift
- Meriterande med språkkunskaper i danska, tyska eller polska
- Erfarenhet inom arbetsledande befattning är meriterande.
Intresserad?
Tjänsterna är tillsvidareanställningar där 6 månaders provanställning tillämpas och lönen regleras enligt kollektivavtal med SBF. Du kommer få en rederianställning, vilket innebär att du har en placering på ett fartyg men kan komma att omplaceras beroende på vad som händer i verksamheten. Arbetet innebär varierande arbetstider under dygnets alla timmar och vår verksamhet pågår sju dagar i veckan, året om. Tjänsten innebär att du arbetar skift, vilket normalt innebär att du arbetar och bor ombord under en period följt av en lika lång ledighet. Du är välkommen in med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 13 oktober, 2021. Rekryteringen kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan!
Om du har några frågor angående tjänsten får du gärna kontakta Martin Schütz, OSS Manager på martin.schutz@stenaline.com eller Elisabeth Persvall, OSS Manager på elisabeth.persvall@stenaline.com.
Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om Stena Line
Som ledaren inom hållbar sjöfart har Stena Line Europas största linjenätverk och fokuserar på transport av både passagerare och frakt. Hos oss har vi en lättsam, härlig atmosfär och vi letar alltid efter personer som vill bli en del av Stena Line-familjen. Vi är medarbetare som arbetar över hela Skandinavien, runt om i Storbritannien och Baltikum och det är tillsammans vi skapar vår framgång. Resan börjar med oss!
Att arbeta på Stena Line är synonymt med en säker arbetsplats och en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att vi arbetar för att upprätthålla och utveckla en arbetsmiljö som är hållbar, fri från trakasserier och som ger lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, mångfald och inkludering – och välkomnar alla sökande.
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40