OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Össur, grundat 1971, har sin kompetens inom utveckling, produktion och försäljning av ortopediska hjälpmedel och lösningar. Sedan introduktionen på den isländska aktiemarknaden 1999, har företaget expanderat kraftigt.
Mycket tack vare strategiska företagsförvärv och betydande investeringar i utveckling och forskning. Össur är sedan 2009 också listat på NASDAQ OMX Copenhagen.
Idag sysselsätter Össur cirka 2200 anställda på 18 olika platser i världen, med största kontor i Amerika, Europa, Asien, Australien och huvudkontoret på Island.
Össur Nordic, ett nordiskt säljbolag som ingår i en global koncern, söker en person till sitt kundsupportteam. Du kommer att jobba med ett positivt och engagerat team som brinner för att ge förstklassig service.
Össur Nordic arbetar värderingsstyrt vilket innebär att alla beslut är baserade utifrån just dessa värderingar: Ärlighet, sparsamhet och mod.
Arbetsuppgifter
Att jobba inom kundservice handlar om att ta emot inkommande samtal och leverera god service till kunderna. Här är du företagets ansikte utåt och löser på ett servicemässigt sätt kundens behov på ett snabbt och effektivt sätt.
Som kundtjänstmedarbetare kommer du också hantera följande administrativa ärenden orderhantering, reklamationsärenden,fakturering och kreditering. Att besvara fakturafrågor och leveransfrågor kommer också ingå i dina arbetsuppgifter.
Du kommer även att fungera som support till våra säljare och kliniska specialister.
Arbetstid
Tjänsten är heltid och du kommer att arbeta i centrala Uppsala fram till januari 2017. Därefter blir tjänsten stationerad på företagets kontor i Silverdal, Helenelund.
Kundsupportteamets öppettider är 8-16.30. Beräknad start i september.
Önskade kvalifikationer
Vi söker dig med minst två års dokumentread erfarenhet av servicearbete.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt har mycket goda kunskaper i engelska. Du kommer även ha kontakt med nordiska kunder, kunskap och förståelse i danska och norska är starkt meriterande.
Det är meriterande om du har arbetat i Navision eller liknande affärssystem tidigare, du bör även ha god datavana och kunskaper i Officepaketet.
Personliga egenskaper
Då tjänsten innebär mycket kundkontakt så ser vi att du har god social förmåga, är serviceinriktad, noggrann och engagerad i dina arbetsuppgifter.
Du är kommunikativ med en förmåga att hantra olika typer av kundsamtal.
I perioder kan det vara mycket att göra och arbetsdagen kan komma att ha högt tempo med många olika bollar i luften och därför ser vi att du också är flexibel och problemlösande i ditt arbetssätt.
Avslutande text
I denna rekrytering samarbetar vi med Personalhuset Staffing Group. Vi ser gärna att du ansöker direkt, då vi intervjuar löpande, varför tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Ansöker gör du på www.personalhuset.se
Bifoga ett CV samt personligt brev.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kandidatansvarig Erica Wiquist
0734-365395
Regionchef Emil Eriksson
0734-36 25 90
Konsultchef Andrea Gerholm
Andreas Blixt
Kandidatansvarig Erica Wiquist
0725-992064
Regionchef Emil Eriksson
0725-99 20 60
Kandidatansvarig Erica Wiquist
0725-99 20 64
Bokningsansvarig Emma Andersson
0725-99 20 63
Konsultchef Jeanette Bohlin
0725-992052
Konsultchef Matilda Johansson