Österåkers kommun söker en registrator och projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. Österåker är finskt förvaltningsområde och välkomnar därför särskilt dig som kan finska. För mer information www.osteraker.se.

Samhällsbyggnadsförvaltningen – Väg och trafik

Inom samhällsbyggnadsförvaltningen i Österåkers kommun arbetar drygt 60 personer. Vi arbetar ofta i projektform och samlar kompetensen inför de olika samhällsbyggnadsprojekten från våra fem enheter.  Väg- och trafikenheten ansvarar för genomförandet av kommunens transportpolitik, myndighetsuppgifter och att verka för en god trafiksäkerhet. Enheten genomför nyanläggningar i den offentliga miljön och ansvarar för drift och underhåll av dessa. Enheten är även ansvarig för att samordna kommunens trygghetsarbete.

 

Österåkers kommun har antagit en vision för 2020: ”Österåker skall upplevas som den mest attraktiva Skärgårdskommunen att bo, besöka och verka i utifrån den unika livsmiljön – skärgård och stad.” Som en del i förverkligande av visionen ingår att bygga Kanalstaden längs Åkers kanal i centrala Åkersberga, främja ny bosättning i skärgårdsmiljö och att öka turistnäringen genom t.ex. anläggande av bryggor och hamnanläggningar.

 

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en registrator och projektadministratör som tillsammans med vår huvudregistrator ska hjälpa väg- och trafikenheten att skapa fungerande rutiner för vår ärendehantering och våra investeringsprojekt. Som registrator är du ansvarig för post-, diarie- och ärendehantering.  Du kommer även att vara ett stöd till de handläggare som arbetar inom enheten med exempelvis utskick, telefonavlastning och andra administrativa frågor. En uppgift som kan nämnas är att utfärda våra parkeringstillstånd för rörelsehindrade. I rollen som projektadministratör kommer du att sköta administrationen av våra investeringsprojekt i nära samverkan med våra anläggningsingenjörer.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig med hög servicevilja och en god förmåga att hantera flera frågor samtidigt. Krav på genomförd gymnasieutbildning. Erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter är meriterande och särskilt erfarenhet av vårt ärendehanteringssystem public 360.

 
Anställningens omfattning
Heltid

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Tillträde
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan och CV senast 2014-05-02

Ansök via www.osteraker.se/jobb och där ansöker man via en ansökningsknapp som som finns längre ner på sidan.
Obs! Använd EJ länken som finns på Platsbanken under rubriken: Ansök via extern webbplats

Vill du veta mer? Kontakta:
Anna Anderman, Väg och trafikchef
08-540 813 67

Anette Lövkvist, registrator/administratör
08-540 813 60

Fackliga representanter
Lena Brodin, Vision
08-540 813 72, lena.brodin@osteraker.se

Daniel Nygårds, Sveriges Ingenjörer
08-540 813 54, daniel.nygårds@osteraker.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun Åkersberga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
  • Publicerat: 9 april 2014

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024