Österåkers kommun söker en registrator till samhällsbyggnadsförvaltningen

Österåkers kommun söker en registrator till samhällsbyggnadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Inom samhällsbyggnadsförvaltningen är vi drygt 80 personer som ofta arbetar i projektform och samlar kompetensen inför olika samhällsbyggnadsprojekt från våra olika avdelningar. Vi söker nu efter ytterligare en registrator som främst ska sköta ärendehanteringen på avdelningen infrastruktur och anläggning. Avdelningen ansvarar bland annat för genomförandet av kommunens transportpolitik, myndighetsuppgifter och att verka för en god trafiksäkerhet. Avdelningen genomför nyanläggningar i den offentliga miljön som lekplatser, bryggor, parker och vägar samt ansvarar för drift och underhåll av dessa.

Österåkers kommun har antagit en vision för 2040; med kvalitet, trygghet och valfrihet i fokus skapar vi en hållbar framtid. Österåker – möjligheternas skärgårdskommun. Som en del i förverkligande av visionen ingår att bygga Kanalstaden längs Åkers kanal i centrala Åkersberga, främja ny bosättning i skärgårdsmiljö och att öka turistnäringen genom exempelvis anläggande av bryggor och hamnanläggningar. Det är även viktigt att målen i transportstrategin nås. Det förutsätter ett aktivt arbete med att öka andelen resande med kollektivtrafik samt förbättra förutsättningarna för att gå och cykla i kommunen. Kommunen prioriterar att planlägga mestadels i kollektivtrafiknära lägen.

Arbetsbeskrivning

Som registrator är du ansvarig för diarie- och dokumenthantering. Du kommer att vara ett stöd till handläggare som arbetar inom avdelningen infrastruktur och anläggning. Exempel på arbetsuppgifter är telefonavlastning, posthantering, skanning och utskick av handlingar samt andra administrativa frågor. Arbetsuppgifterna omfattar även arbete i närarkiv samt utbildning och service till kollegor.

Kvalifikationer

Du bör ha god kännedom om de lagar som gäller inom offentlig förvaltning och i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter och ärendehanteringssystemet Public 360 är meriterande. Du behöver som minst ha genomfört en gymnasieutbildning samt ha högskolepoäng i arkiv och informationsvetenskap, alternativt det som vi bedömer som motsvarande.

För att lyckas i rollen krävs hög servicevilja och god förmåga att hantera flera frågor samtidigt.

Anställningens omfattning

100 %

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag

2020-05-20

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. 

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2020

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024