Österåkers kommun söker erfaren och framåtblickande redovisningschef

Österåkers kommun söker erfaren och framåtblickande redovisningschef

Arbetsbeskrivning

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Är du en erfaren ledare som skapar förtroende och samtidigt brinner för redovisning? Vill du dessutom vara del av en nytänkande kommun med härlig miljö och trevliga medarbetare? Sök då till oss i Österåker!                 

Om du tar dig an vår utmaning kommer du att leda redovisningsenheten som är en del av vår ekonomiavdelning. Ditt nya team består av 4 kompetenta medarbetare som ser fram emot att välkomna dig till en spännande och trevlig arbetsplats.

Enheten är i ständig utveckling och nu söker vi dig som vill leda redovisningsenheten vidare på resan.

Ditt nya jobb


Redovisningsenheten utgör tillsammans med enheterna upphandling och ledningsstöd ekonomiavdelningen. I rollen som redovisningschef rapporterar du till vår ekonomidirektör. Du samarbetar med samtliga förvaltningar och har samtidigt många kontaktytor med såväl externa revisorer som våra kommunala bolag. Du ansvarar för koncernens bokslut och årsredovisning och behöver ha en god analytisk förmåga och öga för detaljer för att kunna fortsätta utveckla och effektivisera våra processer. 

I din roll ingår även att du skickliggör organisationen bland annat genom att utbilda och uppdatera kring nya lagar och regler. Vidare ser vi framför oss att du tillsammans med ditt team kommer med nya idéer om hur enheten och hela organisationen kan fortsätta utvecklas ur ett redovisningsperspektiv. 

Din profil

Du har: 


• Universitetsutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning arbetsgivaren ser som likvärdig
• Erfarenhet som redovisningschef med personalansvar minst 3 år
• Erfarenhet av att upprätta årsredovisning, meriterande om det avser omfattning runt 1 miljard under minst 3 år
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska

Det är även meriterande om du har:


• Arbetat i en politiskt styrd organisation
• Goda erfarenheter av ekonomisystemet Unit4
• Erfarenhet av att leda i förändring

Som person skapar du engagemang genom tydlighet och att vara förtroendeskapande. Du tar stort ansvar för ditt arbete och är analytiskt lagd. Du skapar strukturer såväl på egen hand som i samarbete med andra.

Anställningsinformation

Tjänsten är tillsvidare på heltid och din huvudarbetsplats kommer vara placerad i Alceahuset som ligger centralt i Åkersberga, självklart finns det även möjlighet att arbeta på distans när verksamheten tillåter detta. 

Till Åkersberga tar du dig enkelt kommunalt med Roslagsbanan (hållplats Åkersberga) eller med bil om du gillar att köra mot trafiken.

Tillträde

Enligt Överenskommelse

Sista ansökningsdag

14 november 2021

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024