OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Östersundshem
Östersundshem AB är ett helägt dotterbolag till Östersunds Rådhus AB, som i sin tur ägs av Östersunds kommun till 100 procent. Östersundshem har idag 55 anställda och omsatte 2021 cirka 293 miljoner kronor. Bolaget har cirka 3 600 bostäder och 140 lokaler. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser.
Har du erfarenhet av fastighetsbranschen och uppdrag att besiktiga lägenheter i olika former, renoveringar och inre underhållsprojekt? Har du dessutom haft leverantörskontakter, drivit processer och har god vana av att hantera digitala system? Då kanske det är du som är vår nya kollega i rollen som besiktningsman!
Vi välkomnar dig till vårt team!
Beskrivning
Som besiktningsman arbetar du huvudsakligen med arbetsuppgifter kopplade till bolagets inre underhåll, däribland lägenhetsbesiktningar i olika former, renoveringar och inre underhållsprojekt. I dialog med närmsta chef och dina kollegor hanterar du tvisteärenden samt ansvarar för hela projektkedjan från förstudie till färdigställande. I tjänsten ingår även att identifiera och ta fram egna förslag till förbättringsområden.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning eller påbyggnad inom fastighet och/eller bygg, alternativt motsvarande erfarenhet från tidigare anställningar som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av projektledning samt att arbeta med besiktningar och utredningar i olika former kopplade till fastigheter. Vidare har du goda kunskaper inom hyresjuridik, upphandling inkl. LOU och är van att hantera fastighetssystem som till exempel Xpand, Vitec eller Momentum.
Som besiktningsman har du daglig kontakt med leverantörer såväl som hyresgäster och fungerar som en länk mellan hyresgästerna och bolaget, vilket ställer särskilda krav på uppträdande och social kompetens.
Stor vikt kommer att läggas på de personliga egenskaperna, där vi söker dig som är ansvarstagande med ett affärsmässigt tänk. Du är driven, samarbetsvillig och strukturerad.
Övriga krav: Svenska - flytande i tal och skrift, engelska - goda kunskaper i tal och skrift. Van användare av Office-paketet. B- körkort.
Upplysningar
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se, där du laddar upp CV och personligt brev i pdf. Om du har frågor är du välkommen att kontakta AnnaKarin Bergqvist, 070n - 377 20 63 eller mail annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se
Intervjuer sker löpande hos Östersundshem och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag 2023-04-03.