OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Östersunds kommun är stället för dig som vill jobba framåt med hjärtat. För oss är alla medborgare lika viktiga. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare. Varje medarbetares kunskap, engagemang och bemötande är en viktig del av den samlade bilden av kommunen.
Vill du vara med att leda och utveckla vår enhet och våra härliga medarbetare!? Vi välkomnar dig till ett spännande och utvecklande arbete som lönechef!
Enhetschef till Område HR och Lön
Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med Östersunds kommun i syfte att föra dig själv, våra kunder och Östersunds kommun framåt. Hos oss inom Östersunds kommun kommer du att kunna ta ett stort eget ansvar och få de befogenheter som krävs. Här finns mycket goda möjligheter att påverka och utvecklas i din roll.
Arbetsuppgifter och ansvar
Enheten Lön har till uppgift att arbeta för en säker och korrekt lönehantering av kommunens löner. Vi ska agera stödjande och rådgivande till verksamheternas chefer och administratörer och bedriva kundstöd till chefer såväl som medarbetare via telefon samt mejl. Vår uppgift är även att säkerställa att drift/körningar i Heroma fungerar säkert och optimalt i ett nära samarbete med IT.
I uppdraget ingår budget-, personal- och verksamhetsansvar för enheten som idag består av 16 medarbetare. Du kommer ha det övergripande ansvaret över kundrelationerna samt den levererade kvaliteten.
Enheten är en del av Område HR och Lön och tjänsten är direkt underställd HR-chef. Enheten Lön består av Lön samt Systemadministrationen för löne- och personalsystemet. Du blir närmsta chef för lönekonsulter samt Teamchef för systemadministrationen.
Kvalifikationer
Utbildning som arbetsgivaren anser relevant alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömmer som likvärdig. Du har erfarenhet av att leda personal då du kommer att stödja medarbetarna i olika projekt. Du ska trivas i att även leda på distans då organisationen går mot ett distansoberoende arbetssätt. Erfarenhet av själva löneområdet är meriterande då teamet du ska leda är experter inom området. Vi ser gärna att du har arbetat med och har ett stort intresse för förbättringsabete inom processer då digitalisering är ett fortsatt stort fokusområde för enheten. Du har ett kundorienterat arbetssätt samt en förståelse av hur de övergripande processerna hänger ihop mellan exempelvis Lön, ekonomi, IT och HR.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är en modig ledare. Du är prestigelös och trygg i dig själv. Du är en engagerad ledare och har förmågan att entusiasmera samt är bra på att bygga relationer. Det är viktigt att du kan se verksamheten ur ett helhetsperspektiv.
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan och kontaktperson
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar ner CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 -377 20 63 eller via mail: annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se
Fackliga representanter nås via kundcenter 063-14 30 00
Sista ansökningsdag: 3 januari, 2022
Vi välkomnar din ansökan!