OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Östersund är den lilla storstaden med hög livskvalitet. Den fjällnära staden är det perfekta alternativet för dig som vill kombinera ett aktivt friluftsliv med ett utvecklande arbetsliv. Östersund har drygt 60 000 invånare och kommunen är med sina cirka 6 000 medarbetare länets största arbetsgivare. Utveckling av kommunen pågår i ett högt tempo med många stora och små stadsutvecklingsprojekt där nya stadsdelar, bostäder, service, kommunikationer, anläggningar och offentliga ytor planeras. En hållbar tillväxt är utgångspunkten i allt vårt arbete. Välkommen hit! Läs mer på ostersund.se
Teknisk förvaltning arbetar på uppdrag av Tekniska nämnden och ansvarar för kommunens alla tekniska verksamheter som till exempel vatten, fastigheter, fritidsanläggningar, renhållning, trafikanläggningar och parker.
Östersunds kommuns tekniska förvaltning ansvarar för drygt 500 000 kvm lokaler och drygt 1800 lägenheter som består av dryga 300 egna bostadsrätter och mer än 1500 inhyrda lägenheter. Förvaltning och drift sker i egen organisation inom Sektor Fastighet. Syftet med lokalerna och lägenheterna är att erbjuda Östersunds kommuns olika kärnverksamheter kostnadseffektiva lösningar som främjar Östersunds långsiktiga utveckling. Sektor Fastighet har drygt 65 anställda fördelat på två enheter och en mindre stab. Fastighetsskötsel och förvaltning sker i egen regi med egen personal.
Tekniska förvaltningen rekryterar ekonomiassistent!
Arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent är du organisatoriskt underställd fastighetschefen, tillika sektorchef och i det dagliga arbetet är din närmaste arbetsledare fastighetsekonomen. Dina arbetsuppgifter består av att ansvara för leverantörsreskontra, ta hand om kundfakturering internt och mot externa kunder och göra ombokningar i det ekonomiska systemet. Arbetet idag sker i Visma, inköp/faktura och redovisning/reskontra.
Utöver dessa uppgifter kommer du också vid behov stötta kollegor med ex att diarieföra viss dokumentation, sköta inscanning och ta hand om andra administrativa uppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning redovisning och viss arbetserfarenhet eller gymnasieexamen med ekonomisk inriktning samt några års erfarenhet av ekonomiskt arbete.
Som person är du flexibel och uppskattar variation i ditt arbete, beredd att bistå med stöd kring rena administrativa uppgifter och inte vara rädd för att hugga i där det behövs resurser. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Tillsvidare på heltid under en period på tre år, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev, gärna i pfd-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 alt mail annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se
Sista ansökningsdag är 17 januari.
Vi välkomnar din ansökan!