OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med ungefär 4 000 bostäder. Företaget omsatte 303 miljoner kronor under 2020 och har 55 anställda. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun. Efter en period av nyproduktion står bolaget nu inför omfattande ROT- och underhållsinsatser i det äldre beståndet och är därför i behov av att rusta laget inför denna uppgift. Östersundshem har vid flera tillfällen prisats för ett framsynt hållbarhetsarbete.
Är du en driven kommunikatör, med kompetens både inom text och bild? När vår grafiska förmåga nu flyttar söderut behöver vi hitta hans ersättare!
Kommunikatör med ansvar för grafisk formgivning
Östersundshem söker en mångsidig kommunikatör som är en fena på grafisk formgivning och som vill vara med och utveckla vår kommunikationsavdelning. Avdelningen har två anställda och i tjänsten ingår att du har huvudansvar för all grafisk produktion och frågor kring det. Eftersom vi är en liten avdelning kommer du att få arbeta med det mesta som hör till kommunikation.
Tjänsten kan i dagsläget beskrivas som 50 procent kommunikatör, 50 procent grafisk designer. Dina arbetsuppgifter kan variera beroende på verksamhetens behov. I rollen ingår bland annat att stödja den övriga organisationen med intern och extern information, producera olika innehåll anpassat efter målgrupp och kanal. Arbetet sker på vårt kontor i centrala Östersund.
Främsta arbetsuppgifter:
* Textproduktion
* Formgivning av internt och externt material
* Webbpublicering
* Kontakt med tryckerier och annonsbokning
Vi har nyligen gjort en omorganisation på kommunikationsavdelningen. Det innebär att du har möjlighet att vara med och bygga upp nya arbetssätt och till viss del även påverka dina arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom media och kommunikation, eller arbetserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet som kommunikatör eller arbete inom media/PR liksom erfarenhet av webbpublicering, samt vana att producera innehåll till tryck och digitala kanaler. Du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska och har en god förmåga att förenkla information och anpassa utifrån målgrupp. Vi värdesätter att du har kunskap och erfarenhet av klarspråk. Du har mycket goda kunskaper i Adobe Indesign, med ett vant öga för komposition av typografi och form. Du har även grundläggande kunskaper i Adobe Illustrator, Photoshop, HTML och CSS. Arbetet sker på PC och du ska behärska Office 365.
Vi ser det som en fördel om du har arbetat inom offentlig verksamhet, liksom att du har projektlett olika kommunikationsinsatser och har kunskap och erfarenhet av webbtillgänglighet. Erfarenhet av intranätutveckling, fotografering, rörlig bild och videoproduktion är också meriterande.
Som person är du självgående, strukturerad och har bra förmåga att prioritera. Du är även ansvarstagande och noggrann och har lätt för att finna lösningar och komma med nya idéer. Du trivs bra i en social miljö med många kollegor.
Tjänsten är tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells och du söker tjänsten genom att ladda upp CV och personligt brev i pdf-format på jeffersonwells.se
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 alt annakarin.bergqvist@jeffersonwell.se
Sista ansökningsdag är: 16 januari 2022
Vi välkomnat din ansökan!