Östersundshem söker Ekonom

Arbetsbeskrivning

Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med närmare 3500 lägenheter och 420 lokaler/förråd. Utifrån visionen att skapa hemlängtan, erbjuder vi hem anpassade till alla människors behov i livets olika skeden. Med visionärt byggande medverkar Östersundshem till att förverkliga kommunens tillväxtmål. Koncernen omsätter ungefär 360 miljoner kronor och har ett 50-tal anställda. Vi bygger för framtidens Östersund, och hela 1650 nya hem kan uppföras fram till år 2025. Ett flertal nya områden börjar redan ta form och ett spännande byggår väntar runt hörnet. Vi kommer att bygga med olika upplåtelseformer, däribland samhällsviktiga hyresrätter, samt bostads- och äganderätter. Vi har byggbar mark i centrala Östersund, i lägen som saknar motstycke i många andra svenska städer. Mer info: http://www.ostersundshem.se/

Östersundshem är ett mångsidigt företag där det just nu sker väldigt mycket, främst inom nyproduktion men även inom hållbarhet och integration.

Därför söker nu Östersundshem en Ekonom till ekonomisektionen.                 

Vad ska du göra:
Arbetet som ekonom är mycket varierande och du kommer att jobba med allt från budgetering, redovisning och bokslut, till inläsning/registrering av inbetalningar, scanna samt betala leverantörsfakturor, kundfakturering och upprätta dagsrapporter. Du kommer även att vara delaktig i löneprocessen på företaget samt vara en stödjande funktion för chefer/sektionsansvariga och övrig personal.

Ekonomifunktionen består idag av 1 ekonomichef, 1 ekonom och 2 ekonomiassistenter.

Vem är du:
Vi söker dig som har arbetat som ekonom, gärna inom fastighetsbranschen. Du har såklart en utbildning på högskolenivå, extra meriterande om inriktning är redovisning.  Vi tror att du är en noggrann och strukturerad person som med självständig förmåga och intresse för verksamheten åstadkommer resultat. God kunskap och praktisk erfarenhet i att arbeta i ett större ekonomisystem är meriterande. I en strävan att öka mångfalden inom organisationen ser vi gärna sökande med olika bakgrund.

Övriga krav:
B-körkort

Anställningsform:
Tillsvidareanställning.

Sysselsättningsgrad:
Heltid.

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön.

Övrig information:
Du gör din ansökan genom att registrera CV och ett personligt ansökningsbrev via: www.kornboden.se
Urvalsarbetet sker löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt. 
Kornbodens rekryterare besvarar frågor gällande kvalifikationer etc. under hela ansökningstiden.

I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.

 

Sökord: redovisning, löneadministratör, fastighetsbranschen, bokföring, kund- och leverantörsreskontra, koncernredovisning, årsbokslut,

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Heltid
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


20 november 2024

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

20 november 2024

Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024